סינון
רישיון נהיגה נדרש

יומיים טיול מומלץ עם קרוואן בשטוקהולום מתוך טיול קבוצתי בשנת 2019

היום השמיני של הטיול - סוף היום
נסענו צפונה על כביש מהיר E4  הכביש המרכזי המוביל אותנו לעיר הבירה של שוודיה העיר טוקהולם Stockholm שם בפרברים בכניסה מדרום מערב לעיר נסענו לחניון, בחניון הגענו מאוחר מאד אז לאחר התמקמות בשטח שהוקצע לנו פרשנו לארוחה מהירה ושינה.
את פרטי החניון ברדאנג קמפינג סטוקהולם Bredäng Camping Stockholm תמצאו בקישור הזה

היום התשיעי של הטיול
היום הזה מוקדש לעיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של שוודיה טוקהולם Stockholm, לאחר שערב קודם הגענו לעיר וישנו בחניון הנמצא בפאתי העיר בחלק הדרום מערבי שלה. את הסיור בעיר התחלנו בבוקר ביציאה מהחניון עם מוניות מהחניון לעיר העתיקה חברת מוניות שהזמנו מראש הייתה חברה מדהימה ומומלצת מאד נקראת מוניות שטוקהולם, מוניות נקיות שירות מעולה ונהגים נחמדים, אבל עוד לא נקדים את המאוחר.
מהחניון יצאנו לכיוון העיר העתיקה בהתחלה בדרך המהירה לעיר ואז בתוך הסמטאות עד לתחנת הרכבת שבה קבענו להצטרף לסיור מודרך בעיר העתיקה, הגענו לתחנה ואחרי מספר דקות הגיעה מדריך באנגלית הצטרפנו לסיור באנגלית של כשעה וחצי בעיר העתיקה ושחוץ מאיתנו הצטרפו עוד כמה דוברי אנגלית כאשר תוך כדי הסיור אני מתרגם ומוסיף בעברית לטובת הקבוצה שלנו, הסיור של העיר העתיקה ה- גמלא סטאן, זה סיור באזור היפה ביותר בעיר וכמובן המתוייר ביותר בעיר,
במהלך הסיור הגענו לכמה המקומות המיוחדים והמוכרים בעיר כמו ארמון המלך, אחד הארמונות הגדולים ביותר שעדיין עומדים על תילם באירופה, לכנסייה הגדולה שבה התקיימו בעבר האירועים החשובים של משפחת המלוכה השוודית, בניין האקדמיה השבדית, כנסיית רידארהולמן כנסייה מהמאה ה- 14 שבתוכה קבורים כמה ממלכי שבדיה, המשכנו גם להצצה בבית האבירים רידארהוסט שהוא בניין מפואר ששימש בעבר כמבנה הפרלמנט השבדי.
לא דילגנו בסיור כמובן על הרחוב הצר ביותר בשטוקהולם, על מבני החלונות המיוחדים וקישוטי הקיר בחלק מהבניינים ברחוב וכמובן בפסל הקטן שכולם לוחצים את ידו ומבקשים בקשה ולסיום הסיור המשכנו לרחוב וואסטרלאנגאטן Västerlånggatan זהו הרחוב התיירותי ביותר באזור והוא מלא בחנויות, מסעדות ובתי קפה כמו גם הרחובות המקבילים שלו ובאחד הכיכרות התיישבנו חלקנו במסעדה איטלקית וחלקנו בבית הקפה עם מאפי השמרים הנהדרים מאפיות הנהדרות להפסקה ומנוחה מהסיורים הרגלי.
מהכיכר שוב עם מוניות שהזמנו מחברת המוניות נסענו בנסיעה קצרה ומהירה לאזור המוזיאונים של העיר לביקור ב- מוזיאון ואזה Vasa Museum שנמצא באי דיורגארדן, זהו  ללא ספק המוזיאון המפורסם ביותר בשבדיה והפופולארי ביותר בסקנדינביה. במרכז החלל הגדול של המוזיאון ניצבת הספינה ואזה, בת המאה ה- 17. ספינה זו התגלתה בשנת 1961 ונמשתה כמעט בשלמותה לאחר שטבעה דקות ספורות אחרי השקתה לפני כמעט 400 שנה. הספינה היא יחידה מסוגה בעולם כיום והביקור כאן מאפשר לנו צפייה בספינה שנמצאת במצב מדהים שמרבית מקורי ומעט מאד משוקם וכן מאפשר הצצה אל חייהם של נוסעי הספינה בתצוגות שמשחזרות את מבנה הספינה ושרידים שנמצאו על הספינה וכן לראות בסרטים ובמצגות את סיפור בנייתה ושקיעתה של הספינה תוך כדי סיור מודרך קצר וסיור עצמאי בין קומות התצוגה המרשימה.
אנחנו יוצאים מהמוזיאון ומתקשרים לחברת המוניות שיבואו לאסוף אותנו מהמוזיאון הנהג מגיע ואכן מונית מלוקקת ונהג אדיב אנחנו נכנסים ונוסעים בנסיעה של כשעה לחניון, בחניון אנחנו מתארגנים לארוחת ערב קבוצתית אחרונה שהחלטנו שתהיה"על האש", לאחר שיום קודם הציידנו בפחמים, אני משאיל גריל מאחד הקרוואנים הקבועים הנטושים בחניון (בתקופה זאת שהיא כבר מחוץ לעונת הקיץ) ואנחנו יוצרים לנו עם יריעת בד גדולה בין הקרוואנים אזור בלי רוחות שם אנחנו מדליקים את המנגל ויושבים לארוחה טעימה של בשר וסלטים שכל אחד מביא לשולחן עם הרבה בירה ויין.
לאחר הארוחה הדשנה אנחנו מפרקים את המכסה, מחזירים את המנגל (את שק הפחמים חצי מלא משאירים כ"תשלום" לבעל המנגל) ופורשים לשינה עייפים.

יום עשירי של הטיול
את היום האחרון לטיול הקדשנו לסיכומים התארגנות וסתם כיף של בוקר עם שמש סתווית בחניון, בבוקר שימשי ונעים יצאנו לארוחת בוקר בשמש ולאחריה לטיול רגלי לאגם הצמוד לחניון, אך נאלצנו לחזור לחניון בלי להגיע עד לאגם שהשער שלו היה סגור (מחוץ לעונת הרחצה), חזרנו לחניון חילקנו לקבוצה למזכרת מהטיול את ספר הטיול כרוך עם מחזיק מפתחות שעליו תלויים מקבץ של סמלי המדינה כמו אייל, דגל שוודיה וכד',
אחר כך התארגנו בשיירה ונסענו לריקון מכלים של מים אפורים ושל שירותים ויצאנו בנסיעה של כשעה צפונה לתחנת ההשכרה, בתחנת ההשכרה החזרנו את הקרוואנים בהליך טוב ללא בעיות ומבלי שאף אחד היה צריך לשלם על נזקים או ניקיון, ביקשנו מצוות התחנה שמורכב כולו מחברה צעירים שאף אחד לא שוודי שיצלמו אותנו למזכרת ואז נפרדנו אחד מהשני כאשר רכב של החברה מקפיץ את מרבית הקבוצה חזרה לשדה התעופה נסיעה קצרה של כעשר דקות כדי שיגיעו לטיסה לארץ וזוג אחד ממשיך איתנו בקרוואן שלנו שאנחנו נוסעים דרומה לכיוון גרמניה ושאנחנו מורידים אותם בשדה אחר של שטוקהולם הנמצא כשעה וחצי דרומית לעיר ליד נישופינגלטיסת ההמשך שלם, תם הטיול של החלום השוודי 2019