משפחת דיאור- טיול בשוויץ, איטליה, גרמניה

03/05/2010 – תל אביב – מילנו - בריג
טיסה מנתב"ג למילנו (מלפנסה ß( נחיתה ב 12:00, קבלת הקרוואן ויציאה מהשדה בשעה 14:30 לאחר הסברים, העמסות וכד' ß נסיעה לכיוון מעבר סימפלון דרך pallanza (ליד אגם מגורה), ללא יציאה מהרכב ß מעבר סימפלון (נסיעה בשלג קל...חוויה אבל גם קצת מפחיד) והגעה לחניון בבריג לקראת 20:00.

החניון בבריג מומלץ ביותר!!- סמוך לנהר ומפל מקסים, גן שעשועים אמנם קטן אך מתוק במיוחד ומבחר רב של אופניים וקורקינטים שהילדים מאוד נהנו מהם.

04/05/2010 - בריג
רכב התקלקל בנסיעה במעבר ההרים, עדיף לא לדבר על היום הזה... (מוסך). היינו אמורים להיות בzermatt .

05/05/2010  - בריג - גרויאר
נסיעה לכיוון מונטריי דרך valaise , נופים נהדרים- המון מקומות יפים בדרך שאפשר לעצור- אנחנו עצרנו ליד אגם בסמוך למרכז גדול עם tourist information - ביקור בטירת שילון (מאוד מרשים ויפה, הילדים מאוד נהנו) וטיול קצר על שפת אגם ז'נבה ß נסיעה למפעל השוקולד בכפר BROC – בניגוד למה שחשבנו- הסיור בו מוקדש בעיקר לתולדות השוקולד ורק בסוף חלק קצר בו רואים את תהליך הייצור- בסוף הסיור חדר מלא שוקולדים. סה"כ מומלץ מאוד. ß נסיעה לכיוון גרוייר ולינה שם

(אני לא יודע מה שם החניון שהיינו בו ובכל מקרה לא מומלץ באופן מיוחד).

06/05/2010 – גרוייאר - ברן
יום גשום להחריד.

בלית ברירה עלינו לטירת גרוייר מה שהתברר סה"כ כטירה נחמדה- אמנם הרבה פחות מרשימה מטירת שילון, אך היא ממוקמת בתוך עיירה עתיקה וקסומה ששווה הסתובבות קצרה ומסביב לטירה יש שביל של כ- 15-20 דקות עם נוף מקסים ß מפעל הגבינות בגרוייר (לדעתנו ממש לא משהו, לא ממליצים) ß נסיעה לברן ß חניון עירוני נהדר: על שפת האגם- הלכנו ברגל לאורך הנהר ודרך הדובים (שלמזלנו שיחקו להנאתם בחוץ) עד לעיר העתיקה של ברן, הסתובבנו שם קצת וחזרנו בחשמלית עד מרחק 5 דקות הליכה מהקמפינג. מאוד מאוד נהנינו. הליכה יפה של כשעה- שעה וחצי ברוגע.

07/05/2010 – ברן -  אנגלברג

נסיעה לכיוון lauterbrunen למפלי הטרומלבך. מרשים מאוד. מומלץ בחום. מאחר ומדובר ביום שישי ואנחנו שומרי שבת התלבטנו אם לדחוס את לוח הזמנים ולרוץ לעוד "אטרקציה" או לבלות באיזור. החלטנו לבלות באיזור: המשכנו עוד קצת עם הקרוואן, עברנו את ה- schiltorn (שלא עלינו אליו בגלל ראות לא טובה, אבל נראה לנו שביום יפה הוא שווה ביקור- 5 דקות מהטרומלבך) ועצרנו לארוחת צהריים/פיקניק ליד נחל שם שהינו כשעתיים (הילדים רצו, שכשכו רגליים קצת. היה ממש כיף). יש שם המון שבילים קטנים בתוך הנוף המדהים שאפשר לטייל בהם. ß נסיעה לאנגלברג.

08/05/2010 - אנגלברג

שבת בחניון המדהים באנגלברג. גן עדן לילדים. מתקנים מושקעים, המון דשא וגולת הכותרת: אגם קטן ובו רפסודות עליהן הילדים בילו שעות. הכול למרגלות הר הטיטליס.

09/05/2010 – טיטליס - לוצרן

עלייה לטיטליס. בילינו כמה שעות טובות באיזור של משחקי השלג (אבובים, מזחלות וכו'): מאחר והיינו בעונה עם מעט תיירים יחסים הילדים יכלו לעלות על אבובי השלג שוב ושוב (היינו שם בעבר בקיץ וזה לא היה אפשרי כי לכל "סיבוב" היה צריך לחכות חצי שעה..). בעונה שבה אנחנו היינו, האגם שבדרך מהתחנה של הטיטליס לתחנה האמצעית (שכחנו את שמה) היה קפוא כך שלא היה טעם לטייל בו. סה"כ עלייה לטיטליס, בילוי למעלה וירידה- כ-6 שעות. ß נסיעה לחניון העירוני בלוצרן ליד מוזיאון התחבורה. חניון נחמד מאוד אם כי קצת צפוף וללא מתקנים לילדים (יש לא רחוק גן שעשועים ענק אבל שייך למתחם אחר וכשאנחנו היינו הוא היה נעול). היינו קצת עייפים כך שויתרנו על טיול לילי בלוצרן אך למי שיש כח- שווה ללכת לגשר העץ (היינו שם בעבר).

10/05/2010 – לוצרן – שפהוזן

מוזיאון התחבורה (פחות מ-5 דקות הליכה מהחניון). לקחנו איתנו מהחניון כרטיס תייר שהעניק לנו הנחה מסויימת במוזיאון. המוזיאון מדהים (תודה לצפריר על ההמלצה הטובה)- מתאים לכל הגילאים. המוזיאון כולל איזור ענק של רכבות עם סימולטורים, אוניות, מטוסים עם סימולטורים מהנים לכל הגילאים (אמנם רשמית אסור להיכנס מתחת ל1.30 מ' אך הם נתנו לי להיכנס עם 2 ילדיי הקטנים בתנאי שאני יהיה הטייס...טוב, לא סירבתי...), איזור של רכבלים וכו וכו'. מאחר ואנחנו מיהרנו להתקדם, קיצרנו מאוד והיינו שם רק 3 שעות אבל אפשר לבלות שם בשקט חצי יום ואפילו יום שלם.

מוזיאון התחבורה (פחות מ-5 דקות מהחניון). לקחנו איתנו מהחניון כרטיס תייר שהעניק לנו הנחה מסויימת במוזיאון. המוזיאון (תודה לצפריר על ההמלצה הטובה)- מתאים לכל הגילאים. המוזיאון כולל איזור ענק של רכבות עם סימולטורים, אוניות, מטוסים עם סימולטורים מהנים לכל הגילאים (אמנם רשמית אסור להיכנס מתחת ל1.30 מ' אך הם נתנו לי להיכנס עם 2 ילדיי הקטנים בתנאי שאני יהיה הטייס...טוב, לא סירבתי...), איזור של רכבלים וכו וכו'. מאחר ואנחנו מיהרנו להתקדם, קיצרנו מאוד והיינו שם רק 3 שעות אבל אפשר לבלות שם בשקט חצי יום ואפילו יום שלם.

ß נסיעה לכיוון מפלי הריין (כשעתיים)- הגענו בערך ב16:00 וזו היתה שעה מצויינת להגעה. המלצה חשובה: לא לרדת במעלית למפלים, מפסידים את כל הנוף. מול המעלית יש שער בו יש מסלול של כ-15 דקות עם מרפסות תצפית מקסימות, כל הדרך מול המפלים. בסוף השביל מגיעים לרציף ממנו לקחנו את האוניה למפלים וטיפסנו שם "בתוך" המפל. מאוד מאוד יפה. אפשר גם לרדת בגדה השניה ולטייל באיזו עיירה (לא עשינו את זה). אחרי הביקור במפלים טיילנו עוד כשעה (הלוך-חזור) בשביל חמוד על שפת הנחל ובתוך חורש שיוצא ממש מהרציף. חזרנו דרך המעלית. ß נסיעה לחניון ליד שפהאוזן (4 ק"מ). חניון מומלץ ביותר: על שפת הנחל, מדשאות ענקיות- אנחנו פתחנו את שולחן הפיקניק על הדשא ליד שפת האגם, ליד הברווזים...בעלי החניון נחמדים מאוד ועוזרים במה שצריך. גן שעשועים קטנצ'יק.

הערה: החנייה היתה ב "שיפוע" – לשים לב שמקבלים מחברת ההשכרה מתקנים שאפשר לישר איתם את הקרוואן- אנחנו לא קיבלנו וכשביקשנו מהחניון, לא היה להם לתת לנו.

11/05/2010 - פארק אירופה - אינטלקן

לצערנו לא עשינו מה שצפריר אמר לנו לעשות וזה להתייצב שם ב08:45. יצאנו משפהאוזן ב- 7:15 ואחרי שהתברברנו בדרך הגענו לשערי הפארק רק ב 10:20. הפארק נהדר אך הזמן שהחסרנו בבוקר היה חסר לנו בסוף היום (וזאת למרות שכמעט לא היו תורים למתקנים בגלל היום הקצת סגרירי והעובדה שזו לא הייתה עונת שיא). יש בעיה בפארק של הכוונה - אין שלטים טובים וגם שם הצלחנו קצת להתברבר...אנחנו ממליצים לעיין באתר הפארק לפני ההגעה ולבנות פחות או יותר מסלול בו מספיקים לעשות את המתקנים הטובים. סה"כ מדובר בפארק מיוחד מאוד, מעניין ומהנה ביותר לילדים וגם לנו.

הערה חשובה: משאירים את הקרוואן בקמפינג של האתר, כ- 10 דקות הליכה מהפארק עצמו: התשלום שם הוא 8 יורו מ: 08:00 עד 20:00 ו- 2 יורו נוספים לכל שעה מעבר לכך. האתר עצמו רועש (בסגנון של בוקרים) ולא ממש עשה לנו חשק להישאר.

למרות שהיינו עייפים מאוד החלטנו לעשות נסיעה "מטורפת" עד האינטרלקן (כ-4.5 שעות עם 2 עצירות לשינה בדרך). חנינו בטעות בחניון "6" ולא בחניון "7" המומלץ יותר. היינו שם רק כמה שעות כך שזה לא ממש הפריע לנו..

12/05/2010 - אינטרלקן - בריג

נסיעה לכיוון מפלי הגיזבך: מומלץ בחום!!. טיול רגלי מ"המלון הגדול" עד לאגם בריינץ (כ- 45 ד' בשיא הרוגע): מסלול מקסים לאורך המפל ומול הנוף של האגם וחזרה למעלה ברכבת שיניים (לפני שיורדים כדאי לקחת מהלובי של המלון את זמני הנסיעות של הרכבת כדי לא להיתקע למטה יותר מדי זמן). כשחזרנו למעלה עשינו עוד הליכה קצרה מאחורי המפל- גם יפה מאוד וישבנו לאכול צהריים ליד הקרוואן על שולחן חמוד עשוי מבולי עץ.. ß נסיעה לכיוון הaareschlucht . יציאה מmeiringen - לצערנו בעונה שאנחנו היינו א"א היה ללכת עד לצד השני אלא הלוך חזור (כ-2/3 מכל הדרך)- עדיין היה יפה מאוד. מומלץ ביותר. יש גן שעשועים חמוד בכניסה לאתר ß נסיעה לkandersteg לרכבת המכוניות המובילה לgoppshtein - אמנם גם קצת חוויה אך בעיקר מקצר את הדרך ß נסיעה לכיוון החניון בbrig (לבקשת ילדינו..).

13/05/2010  - בריג – אגם מג'ורה

נסיעה מbrig לכיוון stresa (לגו מג'ורה).

לשים לב:אין שם מקומות חנייה מותרים לקרוואנים!!! אנחנו כילינו כמעט שעתיים בחיפוש אחר מקום חנייה ליד האגם אך לא היה כזה. כשנכנסנו לשאול בלשכת תיירות אמרו לנו לחזור 5 ק"מ אחורה, לחנות באחד מאתרי הקמפינג ולחזור ברגל לכיוון האגם...מאחר ולא ממש התכוונו לעשות את זה חנינו בדרך צדדית שהיה בה שלט לכיוון הרכבל של המוטרון- אמנם היה כיתוב על הכביש "no caravan "  אך לא היה שלט רשמי - אולי זה לא היה מעשה חכם לחנות שם אבל אחרי שוטטות מעצבנת של שעתיים לקחנו את הסיכון שבסופו של דבר השתלם..

לקחנו את המעבורת לisola bella - חביב מאוד אך לא יותר מכך (לא נכנסו לארמון ולגנים). הסתובבנו קצת בסמטאות ולקחנו שוב את המעבורת לכיוון התחנה בה יש את הרכבל ל -mottarone . העלייה ברכבל מאוד מאוד יפה. אפשר לשלב מסלולי הליכה בדרך חזור. אנחנו עלינו ברגל מהתחנה העליונה עד פסגת ההר (כחצי שעה לכל כיוון). מאוד מאוד יפה.

רצינו לחנות בחניון מוצלח ב- sesto calende אך כשהגענו גילינו ששער החניון נפתח בבוקר רק ב 08:00 ומאחר וחיכתה לנו טיסת בוקר זה לא התאים לנו. מצאנו חניון אחר (ליד גשר הברזל שחוצה את האגם) שהיה ממש מגעיל.

14/05/2010 – מילנו – תל אביב

נסיעה של כ-15 ק"מ לשדה התעופה malpensa - באף תחנת דלק בדרך לא היה מכשיר ואקום בשביל האריזות – דחסנו הכל ידנית וגילינו שהואקום לא כזה קריטי לאריזות.

טיסת צהריים ממלפנסה לנתב"ג.

למרות מזג אוויר לא ידידותי במיוחד הייתה חוויה משפחתית מדהימה.

תודה רבה לצפריר ומיה וכל צוות ראלי קרוואנים.