משפחת בהט - בפירנאים ספרד

עקב העדר סיפורי דרך טובים לטיול קרוואן בפירנאים, מה שהקשה עליי מאד את תכנון הטיול, החלטתי להקדיש את הזמן ולרשום ולפרסם את סיפור הדרך שלי.

אנחנו משפחה עם שני ילדים בגילאים 5 ו- 7. זהו טיול קרוואן שני שלנו, החלטנו להמשיך עקב ההצלחה הגדולה של הטיול הקודם (בנורווגיה).
הקרוואן התגלה כאפשרות מושלמת בשבילנו לטיול עם הילדים, נוח מאד בנסיעות, חוסך פריקות ואריזות, חוסך נסיעות מיותרות בטיול כוכב, אוכל ושירותים זמינים לילדים, וחוויה משפחתית אינטנסיבית ומגבשת. בקיצור אנחנו מאד אהבנו.

הבחירה בפירנאים הייתה מכמה סיבות:

1. החיבה העזה שלי לנופים (ואכן הנופים מהממים!)

2. מקום קריר – בריחה מחום יולי אוגוסט המייגע בארץ.

3. נסיעות לא מידי ארוכות.

4. מקום שהוא קצת מחוץ לגל המטיילים הישראלי.

ואכן אני ממליץ מאד על הפירנאים. המקום בהחלט עונה לכל הדרישות הנ"ל, בנוסף התגלה כאטרקטיבי לילדים עם הרבה אפשרויות, ונוח מאד לטיול בקרוואן עם המון חניונים מסודרים.

פרק הזמן שהקצבנו היה שבועיים, בהחלט לא מיצינו, אפשר ורצוי להוסיף עוד. כדאי לשלב את חופי Costa Brava, אליהם לא הגענו ולמתקדמים גם החופים המערביים. אפשר לשקול שכירת הקרוואן בברצלונה והחזרתו במדריד. אנחנו נחתנו וחזרנו מברצלונה. התרכזנו יותר במרכז הפירנאים בשמורות הטבע והנופים בספרד ובצרפת. להלן המסלול המפורט שלנו:

יום רביעי 30/7
טיסת בוקר 8:10 Iberia בשיתוף עם vueling. נחיתה ב 12:00 בברצלונה. יציאה יעילה ומהירה עם כל המזוודות. החלטנו על לילה ראשון בברצלונה כדי להתרשם קצת מהעיר.  לוקחים מונית למלון: Hotel HusaIllaAvinguda Diagonal, 555. המלון סבבה, מקבלים חדר ומתמקמים. המלון ממוקם ברחוב ראשי עם מרכז קניות נחמד. יוצאים לכיוון הר Tibidabo עם הלונה פארק העתיק. לוקחים אוטובוס בשדרה לככר קטלוניה ומשם אוטובוס נוסף העולה להר. המקום יפה מאד – תצפית מרשימה מאד על העיר. קונים כרטיסי כניסה לכולם למתקנים. הלונה פארק בנוי בקומות – למעלה המתקנים העתיקים כולל המטוס מ 1899. עושים את הגלגל ענק, אח"כ יורדים וממשיכים במתקנים נחמדים – רכבות הרים, ספינת פראטים, מכוניות מתנגשות, הילדים מרוצים. חוזרים למלון מאוחר, לילה טוב.

יום חמישי 31/7
קמים ואוכלים ארוחת בוקר במלון. לא ארוחה מי יודע מה, אבל יעיל עם הילדים. יוצאים ב 11:00 לכיוון ה Camp Nou – אצטדיון הכדורגל של ברצלונה. הילדים לבושים בבגדי ברצלונה כמובן. לוקחים את החשמלית TRAM מהשדרה, כמה תחנות ויורדים סמוך לאצטדיון. באצטדיון מוזיאון הכדורגל של הקבוצה. קונים כרטיסים לכולם הכוללים כניסה למוזיאון וסיור באצטדיון. המוזיאון נחמד – כל הגביעים וההיסטוריה של הקבוצה. ממשיכים לאצטדיון, יושבים ביציע ואוכלים סנדוויץ' ופיירות. ממשיכים את הסיור שמוריד אותנו לגובה כר הדשא וטורח לעלות אותנו למעלה ליציע עד לתא העיתונות. יוצאים חזרה ובסוף נכנסים לחנות המוצרים הענקית.
חוזרים למלון – מונית שהזמנתי עוד מהארץ לוקחת אותנו לתחנת השכרת הקרוואן. מעמיסים בקושי את כל המזוודות, נסיעה של כשעה לתחנת הקרוואן ליד העיירה sallent.

מקבלים קראוון מהמם. דגם דגםMS/Family Standardמומלץ מאד! מקרר גדול, מיטות קבועות, כסאות מסתובבים, מקרר גדול, חדש ויפה. חותמים על הכל, מוודאים ציוד מטבח ושולחן עם כסאות קמפינג שהיו חסרים. יוצאים לסופר קרוב. קניה של כשעתיים של הרבה מוצרים. סידור זריז ונסיעה לחניון. נסענו לחניון מסודר Berga Resort. המקום יקר מאד וכולל בריכה וספא. הגענו מאוחר לכן שילמנו. המקום משום מה מאד צפוף לקראוונים, מקלחות ושירותים נקיים. יש גם בריכה מרשימה עם מגלשות מים אבל היה מאוחר וקר. לסיכום – לא שווה להכנס, עדיף היה לחנות בקמפינג קודם יותר קרוב ובסיסי: Camping Gironella.

יום שישי 1/8– קמים בבוקר, ארוחת בוקר מסודרת.

עוד עושים סיבוב במקום בבריכה המרשימה, אבל קר מידי כדי להכנס. מתארגנים ויוצאים לכיוון Ribes de Freser בכוונה לקחת את הרכבת לעמק Valle de Nuria. הכוונה היתה לנסוע דרך Ripoll אבל על הדרך בכביש C-26 עוצרים אותנו לפני הגשר על האגם ואומרים לנו שהדרך חסומה בהמשך.נאלצים להקיף בעיקוף דיי ארוך מצפון דרך C-16 בדרך מנהרה, וממשיכים בכביש הרוחב N-260. גם קצת בעיות ב GPS מעקבות אותנו והכביש מפותל מאד, קצת קשה כי עוד לא התרגלתי לרוחב של הרכב. באחד העיקולים, שפשוף קל של המעקה בטיחות (זה יעלה לנו יפה בסוף).

אחרי דרך לא קלה מגיעים לבסוף ל Ribes de Freser באיזור 15:00. לשכת התיירים סגורה (הספרדים ב סייסטה). מגיעים לתחנת הרכבת, מסתבר שפספסנו את הרכבת של 15:00, הבאה ב 16:00, אבל רוב המתקנים ומה שיש לעשות למעלה נסגרים ב 17:00. אחרי התייעצות מחליטים לעלות בכל זאת כדי לא לשרוף עוד יום במקום. עולים לרכבת, נסיעה של כ 45 דקות במסלול יפה, דרך הכפר Queralbs. מגיעים למעלה ל Estación de Montaña Valle de Nuria ונהיה קריר. במקום אגם יפה והרבה פעילויות לילדים. אפשר להשכיר סירות באגם, ויש פרק עם מתקני שעשועים לילדים. הפארק באמת נסגר ב 17:00 ואנחנו מספיקים רק לקפוץ קצת בטרמפולינות. המקום גם מאד יפה ואפשר להסתובב ולעשות טיולים. אנחנו מתקפלים למבנה העתיק כי קריר ומתחיל גשם, ומחכים לרכבת חזרה ב 18:00. בהחלט ראוי להקדיש למקום יותר זמן. יורדים חזרה לתחנה ב Ribes de Freser ונוסעים לקמפינג הסמוך Camping Vall de Ribes, כדי להגיע נדרש לעבור בסמטאות הכפר הצרות. הקמפינג נחמד מאד, יש גם בריכה למעלה וגן שעשועים קטן. חונים, ארוחת ערב, לילה טוב.

יום שבת 2/8– קמים ומתארגנים, כיוון כללי להיום –Andora.

כדי לא לחזור את הדרך המפותלת מאד בכביש N-260, נוסעים דרך הכפר Estación de Esquí la Molina. במקום מסתבר יש אתר סקי גדול. במגרש החניה של האתר יש שוב אטרקציות לילדים כולל מתנפחים, טרמפולינות והקטע המגניב של מסלול אבובים עם תחתית פלסטיק. עקב ההחמצה של אתמול נכנסים למקום ומשתוללים באבובים.יש גם רכבל גונדולה שעולה למעלה לאתר, שם כנראה נוף יפה מאד, בית קפה, ואפשר להסתובב. אחרי מספר ירידות באבובים, לצערנו מתחיל גשם והאתר נסגר. חוזרים לקראוון וממשיכים.נוסעים בכיוון כללי מערב ומתחברים שוב ל כביש N-260. הכוונה לעלות לאתר הסקי Lles de Cerdanya, שם גם בו אמור להיות תצפית ונופים יפים. הגשם דולק בעקבותנו והיום סגרירי לכן מחליטים להמשיך ל Andora. מגיעים, עוברים את מעבר הגבול ונכנסים לעיר. נוסעים קצת צפונה ועולים לתצפית מרשימה (Carrer de Coll de Jou). חוזרים לכיוון הגבול הספרדי ונכנסים לאחד הסופר חנויות במקום. משלימים מספר מוצרי מזון חסרים וכמה השלמות אלקטרוניקה (מתקן לטלפון באוטו, כיסוי טבלט מספר כבלים) – לא נפלנו מהכסא מהמחירים למרות העדר המע"מ.ממשיכים לחניון מסודר בגבול הספרדי - Camping Frontera Park. חניון בסדר, שוב קצת צפוף. יש מגרש כדורגל נחמד. מוזר שבקמפינג זה לא היה צינור למילוי מים ומקום לריקון מים אפורים. ריקון שירותים דווקא כן.

יום ראשון 3/8– מתארגנים ליציאה.מסלול 3/8

אתמול בנסיעה לאנדורה, ראינו שיש שם פארק אטרקציות עם רכבת הרים. המקום נקרא: Naturlàndia.מחלטים להקדיש את חצי היום לטובת הפארק. חוזרים לאנדורה, בכביש הראשי קצת אחרי מעבר הגבול יש תחנת מידע על המקום, שם קנינו כרטיסי כניסה לפארק בהנחה. הפארק ממוקם במעלה ההר ויש בו שני מתחמים, הבסיס בגובה 1600 מטר והעליון בגובה 2000 מטר. עולים במעלה ההר וחונים בחניה הגדולה בכניסה הראשית של הבסיס. במקום מגוון אטרקציות לילדים: טרקטורונים חשמליים, מתנפחים, טרמפולינות, סיבוב על פוני, פארק חבלים מרשים עם אומגה גבוהה ועוד. גולת הכותרת היא רכבת ההרים הארוכה– כניסה מגובה 1.20 בליווי מבוגר. הרכבת עולה את כל הדרך הארוכה עד לגובה 2000 מטר (כ – 15 דקות עליה) ומשם גולשים למטה במסלול ארוך מאד וחוויתי. מרשים ומהנה מאד!

עשינו גם את פארק החבלים המושקע. עלינו גם למעלה לביקור במתחם העליון, שם יש מסלולי אבובי פלסטיק, מספר מתקני ילדים נוספים ופארק עם חיות. לסיכום המקום מאד נחמד, אבל רכבת ההרים היא הדבר העיקרי, על המתחם העליון בהחלט אפשר לוותר. ניתן לרכוש כרטיסים בודדים רק לרכבת לממהרים.יצאנו באיזור 16:30 כשהתכנון להתקדם לכיוון הכפר Espot, נסיעה לא קצרה. חוזרים לכביש N-260 מיודענו ומתקדמים מערבה. בדרך נופים מהממים של הרים ועמקים עם מספר תצפיות מסודרות מהכביש. נהיה מאוחר, לכן מתמקמים בחניון כ –18ק"מ לפני Espot - camping aigues braves. מקום נחמד מאד, לא צפוף ומרווח. יש בריכה ונחל יפה ושלו– מומלץ.

יום שני 4/8– היום מוקדש לפארקהלאומיאגואסטורטס - ParcNacionald'Aigüestortes.

נוסעים נסיעה קצרה לכפר Espot, וחונים במגרש החניה הגדול. אחרי בירור קצר, מגלים שמכאן ניתן להיכנס לשמורה רק באמצעות ה ג'יפים מוניות שיוצאים מהכפר. יש מגוון אפשרויות לטיול. הבסיס זה להגיע לאגם הקסום - Estany de SantMaurici ולהסתובב בסביבות האגם. יש אפשרות להמשיך עם הגיפ יותר למעלה ולרדת לאגם. נוסעים בנסיעה קצרה לאגם המאד יפה ומרשים – במקום קריר. ממשיכים במסלול קצר למפל יפה. יש אפשרות להמשיך למספר אגמים קטנים יותר למעלה, אבל הילדים עושים קולות של עייפים לכן חוזרים למטה. הפסקות אוכל ומנוחה רבות בדרך, וחוזרים מהחניון באגם חזרה בג'יפ לכפר Espot.
אחרי גלידה, טלפון ציבורי והשלמת קניות קצרה במכולת קטנה, ממשיכים להתקדם ולהקיף את השמורה מצפון. עוברים מעבר הרים יפה ואחריו הכפרBaqueira, מתמקמים לבסוף בקמפינג נחמד: Camping Era Yerlad'Arties , גם כאן יש בריכה.

יום שלישי 5/8–ממשיכים לכיוון Torla.

יוצאים בבוקר וממשיכים להקיף את השמורה, נכנסים מזרחה בכביש L-500  לכיוון הכפר Caldes de Boí.בדרך קצת לפני הכפר יש כניסה נוספת לפארקהלאומיאגואסטורטס מהכיוון השני. ממשיכים לכפר. מנסים להגיע לסכר הגדול באגם Estany de Cavallers, אבל משום מה בדרך קצת אחרי הכפר יש פקח שלא מאפשר כניסת קראוונים אלא רק רכבים פרטיים. חוזרים לכפר וחונים בחניה הגדולה מבחוץ. במקום מספר ברכות מים יפות ומיניגולף. נכנסים להתרחץ במעיינות החמים. בפועל מדובר ב – 3 בריכות של מלון שממוקם שם. בריכה רגילה, בריכה של מים קפואים! ובריכה של מים חממימים. נכנסים בתשלום (8 יורו לאדם). הילדים נהנים בבריכות אבל מידי פעם עננים ונהיה קריר. גם הבריכה החמה לא ממש חמה, ודיי קריר להתרחץ לאורך זמן.

אחרי שמיצינו ממשיכים להתקדם לכיוון הפארקהלאומיאורדסה. חוזרים לכביש N-260 מיודענו ומתקדמים מערבה. נסיעה דיי ארוכה, בסופה הכביש נהיה יותר ויותר צר ומקשה על הנסיעה. לבסוף מגיעים לכפר Torla. מתמקמים לחניה ב Camping Río Ara. המקום עמוס מאד, הגענו מאוחר באיזור 19:00. לבסוף מצליחים למצוא מקום פנוי בין המוני אוהלים במקום. החניון עצמו נחמד מאד, יש סופר קטן ואינטרנט זמין בכל האתר. סמוך לאתר זורם הנחל Río Ara, יש גשר ותצפית יפה.

יום רביעי 6/8 -הפארקהלאומיאורדסהומונטהפרדידו - ParqueNacional de Ordesa y Monte Perdido.
היום מוקדש לטיול בפארק.מתארגנים בנחת, ארוחת בוקר, מילוי וריקון. יוצאים לכיוון החניה הגדולה בכפר Torla, שם יש מידע מסודר לתיירים על אפשרויות הטיול בפארק. חייבים לקנות כרטיסי כניסה לשמורה, עולים בחניון על אוטובוסים המסיעים לחניה מסודרת בכניסה לפארק – משם מתחילים בטיול רגלי. הגענו באיזור 12:00 בצהריים לחנייה, החניון מלא ולא נותנים להכנס, אפילו מקום לעמוד עם הקראוון לקבלת מידע אין וזה יוצר בעיה. אחרי זמן ממושך של חיפוש, הפתרון היה להוריד את עירית והילדים בחניה, אני נסעתי לכיוון החניון שהיינו בלילה, ירדתי לנחל Rio Ara, והעמדתי את הקראוון בצד לייד הנחל. עלייה רגלית לא כל כך קצרה חזרה לחניון. בקיצור כדאי להגיע מוקדם!

לבסוף קנינו כרטיסים, עלינו לאוטובוסים שהורידו אותנו בכניסה לפארק. מתחילים במסלול הליכה נוח ורחב לאורך הנחל Rio Arazas. לכל אורך הנחל משקיפים מלמעלה מצוקים מרשימים של הרכס. אחרי כשעה הליכה נינוחה מגיעם למפל ראשון. המפל קצת מרוחק מהשביל ולא מאד מרשים. מארגנים מקלות הליכה לילדים שעוזרים מאד. אנחנו ממשיכים עוד קצת ובאמת במרחק קצר מהמפל הראשון יש עוד שני מפלים עם ירידות מסודרות לתצפית נוחה ויפה – מומלץ מאד. ליותר רציניים, ניתן להמשיך במסלול למפל זנב הסוס - Cola de caballo היותר מרוחק. אנחנו לא מתרחקים וחוזרים בדרך יפה בצד השני של הנחל. בחניון גלידות, ועולים חזרה על האוטובוס.

אחרי שחוברים לקראוון חזרה מהחניה המרוחקת בנחל, נוסעים נסיעה קצרה לחניון קרוב:Camping Viu המקום נחמד מאד ויש בו את כל השרותים לקראוון. היתרון הגדול הוא שהמקום ריק ולא עמוס כמו החניונים ליד Torla. נשארים ללילה.

יום חמישי 7/8– חוצים לצד הצרפתי. מסלול 7/8

מתארגנים בנחת וממשיכים מערבה בכביש N-260a, מתחברים צפונה בכביש A-136 לכיוון צרפת. בדרך 2 אגמים יפים מאד עם תצפיות. עולים למעבר הגבול. במקום מספר מסעדות וחנויות דיוטי-פרי, אין משהו אטרקטיבי מידי, מצטיידים בכמה מוצרי מזון. חוצים לצרפת לנוף מרשים של הרים – מאד יפה. ממשיכים לכיוון האגם Lac de Fabrèges. לפני האגם יש נחל יפה, רואים הרבה מטיילים ואף קראוונים שחונים ליד הנחל, נראה מקום נהדר לפיקניק ואולי אף לחניית לילה.

אנחנו ממשיכים לאטרקציה המהממת Le Petit Train d'Artouste. בצד המזרחי של האגם Lac de Fabrèges ישנו חניון מסודר ותחנת רכבל. האטרקציה היא רכבת תיירים קטנה למעלה במעלה ההר שנוסעת במסלול עם נוף מדהים. קונים כרטיס משולב הכולל עליה ברכבל למעלה להר, נסיעה הלוך וחזור ברכבת וחזרה למטה ברכבל. עולים ברכבל – למעלה יש איזור פתוח ומסעדה. מחכים לרכבת ועושים עצירת סנדביצ'ים מסודרת. הרכבת עצמה מאד נחמדה – קטרים קטנים וקרונות פתוחים. תחילה עוברים במנהרה ואח"כ ממשיכים במסלול של כשעה עם נוף עוצר נשימה. הקרונות פתוחים, הנסיעה איטית ומתאימה מאד לילדים. בסוף עוצרים בתחנה וממנה ממשיכים בטיול רגלי קצר של כ 20 דקות בעליה לאגםLac d'Artouste מאד יפה עם סכר גדול שיוצר אותו. חוזרים לתחנה, נסיעה חזרה באותה דרך וירידה ברכבל חזרה. סה"כ חוויה מאד ממולצת אף כי לא זולה – עלה לנו 88 יורו למשפחה.

בירידה כבר 20:00, מחילטים להכנס למסעדה במקום, אוכלים פיצה. חוויה לא טובה – פיצה צרפתית עם כמות בלתי הגיונית של גבינה – לא טעים. בגלל השעה מחליטים לעצור לחניית לילה במקום ולא בחניון מסודר, יש הרבה קראוונים שחונים שם (או מעל חניית הרכבל, או ליד האגם). רצינו לחזור לחנות ליד הנחל לפני האגם, אבל היה מאוחר לכן נשארנו שם.

יום שישי 8/8–גשר ספרד ואגם גוב.

קמים בבוקר מתארגנים ויוצאים, נוסעים לעבר מעבר ההרים Col d'Aubisque המפורסם עליו יש את הפסלים של שלושת האופניים. הדרך יפה, באמת הרבה רוכבי אופניים (לא ברור איך הם מצליחים לעלות את העליות המטורפות האלו). המקום מאד יפה, לא מפספסים טיפוס על כל אחד משלושת זוגות האופניים ומצתלמים. ממשיכים לעבר המעבר הבא: Col de Soulor, במקום אטרקציה מעניינת. יש שם אומגה מוסדרת ארוכה מאד מאד היורדת למטה, בתשלום, מתאים לילדים. לאחר בחינה של המקום שנראה אטרקטיבי מאד הוחלט לוותר מפאת קוצר הזמן. ממשיכם לכיוון ARGELÈS-GAZOST, משם דרומה ל Cauterets בכביש D-921 ו D-920 ולחניון הגדול של גשר ספרד, דרך ארוכה ומפותלת. ממשיכים לכניסה וקונים כרטיס משולב לשני רכבלים המעלים לאגם Gaube Lake. ניתן גם ללכת רגלית מהחניון במסלול מסודר. העליה ברכבלים מתאימה לילדים, יש עוד הליכה של כ – 20 דקות עד האגם. האגם מהמם!! עוצרים לפיקניק ומלא תמונות כרגיל. חוזרים ויורדים חזרה לחניון. חוזרים בכביש – לאורכו 5 מפלים יפים ויש מסלול הליכה גם שם. חוזרים בנסיעה קצרה לכפר Cauterets וחונים בקמפינג Le Péguère הנחמד. גדול מאד, יש מכונות כביסה ומייבש. עושים כביסה. בערב אף מתחיל גשם.

יום שבת 9/8– מכתש גברני Cirque de Gavarnie.
 לא לחינם המקום נחשב ליפה ביותר בפירנאים! חוזרים לכביש D-921 ונעים דרומה, עוברים את Gèdre וממשיכים לכיוון Gavarnie. חונים בחניון המסודר בתשלום. מתחילים את המסלול מהכפר. כבר מהכפר ניתן לראות בברור את מצוקי המכתש המרשימים ואת המפל המדהים בגובה 422 מטר! בכפר ניתן להשכיר חמור או סוס למסלול ההליכה, מה שעוזר מאד בטיול עם הילדים. ההשכרה ל 2 או 3 שעות, עדיף לקחת 3 שעות אחרת זה מאד לחוץ. המסלול דיי ארוך כ – 4 ק"מ עד שמגיעים לבית קפה מסודר עם תצפית מהממת!!! מסלול ההליכה נחמד, יש עליה בסופו. התצפית מרחבת בית הקפה מאד יפה וגורמת להשתאות נוכח נוף המצוקים והמפלים. לרציניים בלבד יש עוד המשך למסלול וניתן להגיע ממש עד המפל הענק, וקרחון לידו, לנו זה הספיק. אחרי אין סוף תמונות חוזרים.מחזירים את פיקסו החמור שעזר מאד. עוד יושבים לגלידה בבית קפה בכפר. מוותרים על Cirque de Troumouseהמקביל אך הפחות מרשים. חוזרים לקראוון וממשיכים לחניון Camping Le Bastan. קמפינג קטן ונחמד, יש בריכה מקורה.

יום ראשון 10/8– שלום לפירנאים בחזרה לקו החוף.

התכנון שלנו היה להקדיש את היום לנסיעה דרומה כדי להתקרב לפארק השעשועים הענק PortAventura הנמצא שעה דרומית לברצלונה בעיר Tarragona, אליו נכנס למחרת.

היעד שנבחר הוא Camping Oasis Mar, זהו קמפינג שנמצא ממש על חוף הים קרוב ללונה פארק.זוהי נסיעה ארוכה מאד של כ 370 ק"מ, כאשר היציאה מצרפת עד לגבול ספרד בדרך הררית ומפותלת מאד.

רצוי להשאר לעוד יום למי שיש זמן, ניתן לעשות את Cirque de Troumouse ובנוסף מה שנראה מרשים מאד היא העליה ברכבל ענק להר הגבוה מאד Pic du Midi de Bigorre, 2877 מטר, עליו ממוקם גם מצפה כוכבים, שם ככל הנראה נוף מהמם. קמפינג שנראה נחמד ב Artigues, Campan, Camping Caravaning Municipal.

אנחנו מתחילים תנועה מ Camping Le Bastan בעליה רצינית, מלא רוכבי אופניים בבוקר והכביש צר. מגיעים למעבר ההרים Tourmalet ממנו נשקף נוף יפיפה. ממשיכים בכביש D-918 יורדים לעיירה La Mongie, ממנה יוצא הרכבל הענק לפיסגת Pic du Midi. עקב הנסיעה הארוכה, מוותרים עליו. אנחנו ממשיכים בכביש הצר והמפותל למעבר ההרים Col d'Aspin הנחמד. אחריו מתחברים לכביש D-929 שלוקח אותנו דרומה לכיוון ספרד. גם כביש זה צר ומפותל. לבסוף מגיעים למנהרה המעבירה אותנו את הגבול. משם הנסיעה נהיית יותר מהירה בכביש A-138 שמתחבר לכביש המהיר A-22. לבסוף מגיעים לקמפינג Camping Oasis Mar. נסיעה ארוכה מאד שלקחה לנו כ-6 שעות. מגיעים לקמפינג בשעה 16:00. הקמפינג נחמד עם בריכת שחיה יפה ומגרש כדורגל גדול, צמוד לחוף הים. המחיר יקר מאד - €46 (לשם השוואה החניון הקודם בצרפת עלה €18(. נכנסים, חוף הים לא ממש מרשים, אבל הבריכה טובה. מה שמורגש מאד זה החום והלחות הרבים! הילדים נהנים מהמקום.

יום שני 11/8– פארק השעשועים הענק PortAventura.

קמים מתארגנים ויוצאים לפארק השעשועים. נסיעה קצרה של 18 ק"מ ומגיעים. כניסה לחניון הענק €10. יש שם גם פארק מים עם כניסה נפרדת זולה יותר. לפארק השעשועים כניסת מבוגר €46, ילד €39. בנוסף קנינו 2 כרטיסי אקספרס ב €25 לאחד. זה נותן כניסה מהירה בתור מיוחד ל – 10 המתקנים המובילים בפארק. המקום היה מלא מאד לכן זה מומלץ. עם ילדים קטנים זה פחות מומלץ עקב שרוב המתקנים הם לגובה מעל 1.20, והרציניים מעל 1.40.

המקום ממש ענק, לקח לנו לעשות את כל הסיבוב יום שלם עד 22:00. יש המוני מתקנים לכל הגילאים, יש אפילו רכבת פנימית. היו המוני אנשים ותורים ארוכים, אבל המקום בהחלט מרשים!

יוצאים מאוחר, הבנו שלא נמצא קמפינג פתוח בשעה שכזו, לכן החלטנו להמשיך לכיוון חניון השכרת הקראוון כדי להקל את ההתארגנות למחרת. נסיעה של כשעה וחצי. חנינו בחניה של מלון Hostal del camp הסמוך לחניון החזרת הקראוון ב Sallent, מקום רגוע ובטוח.

יום שלישי 12/8– מחזירים את הקראוון וטסים הביתה.

החזרנו את הקראוון. הם מזהים מיד את השריטה מעל גלגל ימני, ושפשוף קל במראה הימנית. מתמחרים את זה ב €192!! זה המקום לציין את הביטוח לביטול השתתפות עצמית שיצא משתלם. מונית שהוזמנה מהארץ מסיעה אותנו לשדה התעופה. הטיסה מאוחר בלילה, לכן שומרים את המזוודות בשמירת חפצים. יוצאים להסתובב בקניון קרוב Centro Comercial Gran Via 2, נסיעה קצרה באוטובוס קו 46, עצירה בתחנה אחרי איקאה. קניון גדול מאד עם כל החנויות. בחוץ גם משחקי שעשועים לילדים.

שורצים שם עד הלילה, חוזרים לשדה התעופה, מחכים לטיסה המאוחרת מאד 2:00. הטיסה עצמה עוברת מהר בשינה, נחיתה ב 7:00 בבוקר בישראל.