משפחת מטלון ושהרבני - גרמניה, צרפת, שוויץ

רצוני לספר על טיול הקרוונים הגדול ממנו חזרנו לפני כמה ימים.

הארצות שבהם בקרנו היו: גרמניה, שוויץ, צרפת. (בלילה האחרון ישנו בקמפינג באוסטריה. רק בבוקר כשחזרנו לגרמניה, גילנו זאת....)

מסלול הטיול : טיסה למינכן, טיול ביער השחור בגרמניה, בילוי בפרק אירופה, נסיעה דרך ברן לאיזור אגם ג'נבה, ביקור בג'נבה, נסיעה לאלפים הצרפתיים, עליית ברכבל לפסגה קרובה למון בלן, ביקור באגם אנסי והעיר אנסי. חזרה לג'נבה ומשם, שוב דרך ברן, לאיזור אגם אינטרלקן, ביקור בגרינוולד ובעיירות סמוכות, נסיעה לאגם לוצרן וביקור בלוצרן, טיפוס ברכבת להר ריגי ותצפית על האזור, נסיעה למפלי הריין, העירה שם- אל ריין, אגם בודן, העיר קונסטנס, אי הפרחים, לינדאו וחזרה למינכן.
תאריכים
: 22.7 עד 4.8 שנת 2009
משתתפים
: 2 משפחות : מטלון (ארנון ורוחלה) ושהרבני (חדוה ודוד) מקיבוץ יזרעאל. לכל משפחה נער/ה  (אורן ואלון) בגיל ההתבגרות....
עלות
: גבוהה....

לינה : בקמפינגים מסודרים.

זאת חוויה אחרת לנסוע עם קרוון. הכול איתך כל הזמן כולל המיטה. בא לנהג לנוח? אין בעיה. עוצרים את הקרוון בחניון בדרך והולכים לישון במיטה. זה קרה אחרי טיסת הלילה הארוכה, הנהגים היו עייפים והלכו לישון... בבוקר? אין צורך להעיר את הילדים. מתניעים את האוטו ומתחילים לנסוע. רק כשעוצרים לארוחת בוקר מעירים את הילדים. הילדים לא יכולים להתלונן על חוסר בשינה. הקרוונים היו גדולים, בעיקר הקרוון מסוג D ששכרנו שהיה כמו אוטובוס. היה יותר קשה לנהוג בו. מה שהביא אותנו להחנות אותו בקמפינגים שהיה אפשר, ולנסוע בקרוון ביחד בקרוון מדגם C  שהיה יותר קומפקטי.... מי שעדיין  כועס עלינו זה התמרור בשוויץ.... כל הכבוד לנהגים שהחזירו את הקרוונים חזרה ללא שריטה! זה אינו פשוט או מובן....

חדוה הייתה אחראית על ארוחת הגורמה ומידי ערב פינקה אותנו בשפע מאכלים. הכי מצחיק היה לראות אותנו הולכים לשטוף כלים בערב- כל ששת הסירים שהיו לנו נלקחו לשטיפה..... אכלנו המון. במשך היום טחנו הרבה לחמים- טעימים, מכל הסוגים ובכל הטעמים. קנייה בסופרים גם היא הייתה חוויה. ארנון תמיד התלונן על אורכה.

לא פספסנו, שום מקור של מים לרחצה: גם בנהרות אך בעיקר באגמים: אגם ג'נבה (מספר רב של חופים), אגם ברינץ, אגם טון (שני האחרונים- אינטרלקן), אגם לוצרן, אגם בודן. רוב הקמפינגים שכנו ליד גדות נהר (בהתחלה) או אגם (רוב הטיול).

טיילנו בעיקר באתרי טבע: מפלים, קרחונים, הרים. טיילנו גם בעיירות ציוריות: גרוייר, שן- אם ריין ואחרות. אהבנו מאד את העלייה להרים הגבוהים. הטיפוס למון בלן היה חוויתי במיוחד. הגענו לגובה של 3,842 מטר! הכי גבוה שאפשר באירופה, בלי לכבוש ברגל את פסגת המון בלן. (אגב, ראינו אנשים רבים בשלבי הטיפוס אליו). אהבנו מאד את העיר אנסי שבצרפת על רחובותיה המצוירים, בהם עוברים תעלות מים. מדהימה!!!!

הביקור בפרק אירופה היה חוויתי. זהו אחד מפרקי השעשועים הטובים ביותר בהם בקרנו. ייזכר "לטובה" מתקן היורו- עלייה בחושך ברכבת ונפילה חופשית...

זללנו שוקולד בסיור במפעל השוקולד קלייה שבעיירה ברוק ליד גרוייר ליד אגם ג'נבה בשווייץ. חוויה מיוחדת....

פעמיים שכרנו אופניים: פעם בקמפינג בפרייבורג - עם האופניים טיילנו בעיר. פעם, באינטרלקן. עם האופנים נסענו להתרחץ באגם טון, חרשנו ביערות, בנהרות ובעיירה. היה כיף לנסוע עם האופניים. האנשים בהם נפגשנו היו נחמדים ותמיד נוצרה אווירה נעימה.

מזג האוויר היה נעים רוב הזמן. גשם ירד בימים הראשונים ובימים האחרונים. הוא קצת הפריע במפלים בטריבג ובמפלי הריין. אפילו ירד ברד כבד. בשאר הזמן מזג האוויר היה נעים, אפשר רחצה ובילויים.

ייזכרו לטובה חנויות הנעליים והבגדים להנחה בהם בילינו בשעתיים האחרונות לטיול, אחרי שהחזרנו את הקרוונים. שם קנינו את כל המתנות לכולם וגם בגדים ונעליים במחירים מדהימים... אז, גם זה היה....

שיאי הטיול מבחינת משפחת מטלון היו :

1.רפטינג בנהר הלואיג'יאנו ליד אינטרלקן.  הרפטינג היה בדרגה 3-4 בנהר סוער. אחרי שעתיים סוערות הוא הסתיים באגם ברינץ. בסירה היה איתנו זוג מדובאי. המדריך היה מקוסטה ריקה הזכורה לטובה... גם ברפטינג שלה....

2.שכירת סירת המנוע בקמפינג באגם בודן

צברנו המון חוויות שאני בטוחה שילוו את כולנו לשנים רבות.

תודה לצפריר ומיה מצוות ראלי קרוונים על העזרה וההדרכה בבניית הטיול ובהגשמת החלום....