משפחת סופר

יצאנו לטיול קרוואן לפריז בלגיה הולנד בין התאריכים 3-15 יוני 2009 זוג + 2 ילדים בגילאי 8,12.
 הזמנו כרטיסי טיסה לקלן שבגרמניה דרך האינטרנט מחברתTUIFLY חברה מצויינת כרטיסים מאוד זולים, רצוי להזמין חודשיים מראש. (המחיר עולה ככל שמתקרב תאריך היעד).

יום 1
יציאה ממולהיים שליד דיסלדורף גרמניה. יצאנו בשעה 11:000 מחברת ההשכרה  (התקשרנו יום קודם וביקשנו לקבל את הקרוואן מוקדם ככל האפשר). נסענו דרך בלגיה ועשינו עצירה ב LA ROCHE EN ARDENNE של שעתיים. אח"כ המשכנו בנסיעה עד היורו דיסני שליד פאריז. הגענו בשעה 21:00 . היורו דיסני כמובן סגור בשעה כזו והכניסה לקמפינג היא דרך הכניסה ליורו דיסני כך שחנינו בחוץ. (יום מעייף מאוד בשל הנסיעה הארוכה וטיסת הלילה –לקחת בחשבון 2 נהגים שיוכלו להתחלף בדרך). הקמפינג שביורו דיסני הוא בעצם חניון של אוטובוסים ,יש מבנה של מקלחות ושירותים חינם ,אין אפשרות לרוקן שירותים הכניסה והיציאה כמובן רק בשעות פעילות היורו דיסני. המחיר 13E כולל החניה.

י
ום 2 יורודיסני
טיפ חשוב : ללכת נגד כיוון השעון בתוך הפארק –מקצר את זמן ההמתנה בתורים משמעותית. הדבר היפה ביותר והמהנה ביותר היה התהלוכה בסוף היום .היורודיסני מרשים בעיצובו אך המתקנים היו מאכזבים קצת ויש יותר חנויות ממתקנים. בערב נסיעה לפאריז לקמפינג PARIS EST קמפינג נחמד גישה מצוינת לאוטוסטרדה לכיוון בלגיה

יום  פריז 3
חיסרון עיקרי של החניון: החזרה מהעיר האוטובוס האחרון שנכנס לתוך הקמפינג הוא בשעה 20:30. אם מאחרים הליכה ברגל של 20 דקות. יום 33 פאריז קנינו כרטיס משולב מטרו+אוטובוס חופשי לכל היום לשלושה זונים(אזורים) במשרד הקבלה בקמפינג (קצת יותר יקר-אך אין ברירה). היינו בנוטרדם הלכנו ברגל עד מרכז פומפידו ,מטרו למונמרט ,עליה ברכבל (כלול בכרטיס המטרו) משם הלכנו ברגל דרך כיכר האומנים אל תחנת המטרו העליונה ,משם לרחבת הלובר,טיילנו רגלית עד שער הניצחון דרך שדרות השונזליזה ,עלינו לשער הניצחון ומשם מטרו לאייפל . הילדים עלו ברגל לאייפל (עד קומה 2)מאוד נהנו. ומשם חזרנו לקמפינג.

יום 4
יציאה מוקדם בבוקר 6:30 לכיוון MECHELNN שבבלגיה למוזיאון המדע שנקראTECHNOPOLIS (ארבע שעות) ומשם לBRUGESS חניה בחניון קמפינג יבש עירוני ,שנמצא בכביש R30A בכתובת BARGEWEG8310 חנית אספלט חיבור לחשמל אפשרות לריקון ומילוי בתשלום. החניה +החשמל 22E ל24 שעות בלבד (הכניסה והתשלום נעשה מול מכונה). חניון יומי נמצא ממול בתשלום נפרד. יתרון נגישות רגלית לעיר. עיר יפיפיה מקסימה תענוג לטייל בה (לא לוותר !!!!)

יום 5
ארוחת בוקר וופל בלגי בברוז' (הילדים לא וויתרו....) נסיעה דרך כביש N577 על הסכרים  להאג .בתכנון היינו אמורים לעצור בדלתא אקספו הגענו קצת באיחור (בגלל הוופל..) אז וויתרנו על האתר. דרך יפה –נסיעה במנהרה ארוכה כרוכה בתשלום. מודרדם שבהאג (כמו מיני ישראל) היינו 2.5 שעות . הילדים נהנו מאוד להכניס מטבעות קטנים של 10סנט להפעלת המתקנים בנקודות מסוימות. (במקום מכשיר לפריטה). האטרקציה הנחמדה ביותר במודרדם היתה מפעל הנעלים ההולנדיות -תמורה 1 יורו קיבלנו נעליים קטנות שהגיעו ע"י משאית קטנה שיצאה מהמפעל. משם נסענו למגדל היורומסט ברוטרדם .(היינו חצי שעה) נחמד מאוד מראה נוף מרהיב. החניה בתשלום במדחן עד שעה 18:00 בצדי הרחוב של היורומסט.

יום 6 -
 קינדרדיק חניה בתשלום של 5-6יורו בכניסה לאתר .שכרנו אופניים (היה קושי לאתר אופניים קטנים לבן 8). בתחנה מס' 2 הדגמה בתשלום של תחנת הרוח ,לשמחתנו התחנה פעלה והיה מדהים לראות את פעולתה המכנית ואיך חיו בתוכה. כל המשפחה נהנתה מאוד מטיול האופניים (כעירוניים זו היתה הפעם הראשונה שעשינו טיול אופניים כולם ביחד.היה מקסים משם נסענו לפנורמה מאסדך –יש לבקש בכניסה שישמיעו הסבר בעברית- מרהיב ביופיו ,מרגש מאוד נראה ממש אמיתי –אחד משיאי הטיול ,חנינו בכיכר PLEIN בצד הצפון מזרחי של הפנורמה ,התשלום במדחן. משם נסענו לפארק המים DUINRELL שליד האג ,קנינו כרטיס משולב של שעתיים לפארק המים ופארק השעשועים חופשי. פארק השעשועים נסגר בשעה 17:00 ואח"כ עברנו לעוד שעתיים בפארק המים. מאוד נהננו בשניהם . הפארק שעשועים מאוד אטרקטיבי וגם יש בו מתחם לילדים קטנים יותר. פארק המים מקורה המים נעימים, מגלשות ומתקנים שווים מאוד. (ברגע שנכנסים לא ניתן לצאת ולהכנס שוב ויש לצאת בזמן ! נסיעה לאמסטרדם ,קמפינג גאספר ,פתוח עד שעה 19:30 הגענו אחרי שעת הקבלה כהרגלנו.. יש לצלצל בפעמון בדלת הקבלה ולחכות למושיע. קמפינג נחמד נקי מאוד ושמור.

יום 7 אמסטרדם

נסיעה במטרו למרכז העיר וכיכר דאם ,בית אנה פרנק (רצוי להזמין כרטיסים באינטרנט). סיור של שעה מרגש מאוד ,הליכה לרייקמיוזיאום (לא עניין את הילדים) משם הלכנו לשוק אלברט(נחמד) ולקמפינג.

יום 8 דולפינריום וחיטורן
יש לשים לב להגיע עד שעה 16:000 לחיטורן מחוץ לעונה בשעה 16:255 כבר אין עם מי לדבר . במקום לשוט בסירה הלכנו ברגל ,היה מקסים אך מעייף (עדיף לשוט ). ביום זה ישנו בצד הדרך.

יום 9
הגעה לENKHUIZENN דרך הסכר הקצר למוזיאון הים הדרומי. חנינו בחניון הרכבת  הפלגנו במעבורת למוזיאון (כלול במחיר הכרטיס ואין דרך אחרת). ההפלגה היתה נחמדה, המוזיאון קצת פחות. (בעונה המוזיאון יותר פעיל ויותר מהנה). משם נסענו ל HOORN טיול רגלי בעיר, החנויות היו פתוחות עד מאוחר (מראה נדיר).

יום 10
שוק הגבינות באלקמר (סתמי). משם לאוטרכט מגדל הפעמונים ,יש להזמין מקום לסיור בטוריסט אינפורמיישן שליד המגדל ,היציאה כל שעה עגולה מהטוריסט אינפורמיישן. הטיפוס וההסברים היו נחמדים מאוד לילדים והנוף מרהיב . נסיעה לדה אפטלינג לינה לצד עיירה קטנה.

יום 11 אפטלינג
לפי דעתי הרבה יותר גדול ואטרקטיבי מהיורו דיסני רצוי לא להגיע בסוף שבוע  וביום שטוף שמש (הינו בשבת והיה עמוס מאוד –מוציא קצת את החשק לעלות למתקנים) משם נסענו לפארק HOGE VELUWE .שינה בקמפינג BEEK AND HEI שנמצא מערבית לפארק ליד הכניסה. קמפינג מומלץ זול נקי ונחמד 20יורו. קבלה עד שעה 18:00. לאחר שעת הקבלה יש לצלצל לטלפון 0618885589

יום 12
ירד לנו גשם זלעפות וביטל את השהיה בפארק הואה פלואה, כולל גן הפסלים .קמנו  לאיטנו והחלטנו לחזור לגרמניה מוקדם יותר מהמתוכנן. ניקינו את הקרוואן, הילדים נהנו בקמפינג.

יום 13
החזרנו את הקרוואן ללא כל בעיות מיוחדות.

טיפים
1. בקמפינגים בהולנד שעות הסגירה בן 17:00 ל18:00 בעייתי במקצת ויש צורך לחפש משהו שיפתח לכם.
2. מתחיל להחשיך בשעה 22:00
3. אם מתכננים כביסה בקמפינג יש להגיע בשעות הקבלה כדי לקנות אסימונים . רצוי לקנות אסימון או שניים נוספים למייבש .
4. רצוי לקחת סל מבד רצוי מתקפל שיהיה קבוע בתיק לקניות בסופר .אין שקיות בסופרים !!
5. בהולנד יש המון מצלמות מהירות .שימו לב לא לעבור את המהירות המותרת .אפשר לכוון את ה- GPS שיתריע לפני הגעה למהירות המקסימלית.
6. מומלץ לתכנן את המסלול מראש, כולל מקומות חניה ודרכי הגעה היום אפשר לראות בgoogle EARTH הכל ויזואלית .חוסך הרבה ,הרבה זמן.

סיכום :הטיול בקרוואן התאים לנו מאוד ,נהננו מהקלות והגמישות והנוחות שאפשר לנו הקרוואן .  טיול זורם מנקודה לנקודה עם אפשרות לחניה בכל מקום . הטיפול בקרוואן מאוד פשוט . כמובן שהטיול הבא יהיה באותו סגנון ,הטיול היה חוויה בלתי רגילה לכל המשפחה ,גיבוש וליכוד והזדמנות להכרות מעמיקה יותר. שיהיה לכולם בהצלחה וטיול מהנה .