משפחת אפרון - קנדה 2006

טיול להרי הרוקי בקנדה - משפחת אפרון 19.06.06 - 01.07.06

למיה, אורן וצפריר שלום, לאחרונה שבנו מטיול בקרוואן להרי הרוקי ושמורת וולס גרי בקנדה ואנו מעבירים אליכם את רשמינו בקצרה.

19.6 יום ב  -
בצהריים נחתנו בקלגרי, נאספנו משדה התעופה ע"י נציג של חברת
 הקרוואנים לאתר החברה בו חיכה לנו הקרוואן שהזמנו דרככם. קבלת הקרוואן לוותה בהסבר קצר ובחתימה על ניירת, הקרוואן של 22 פיט המיועד לשני אנשים, תא מגורים מורכב על טנדר פורד 350 הווי דיוטי דיזל 4*4 חדש מהחנות עם ערכת כלים ומצעים מלאה, לקרוואן אתייחס בהמשך. לאחר קבלת הקרוואן ובדיקתו יצאנו לדרך עברנו בסניףCAA לקבלת מידע ומפות הצטיידנו באספקה בסופר הקרוב ויצאנו לטיול הגדול:

בכביש מס 1  עזבנו את קלגרי בכוון צפון עלינו על כביש  1a ביקרנו ב- Gost lake  חניה לארוחת ערב והמשכנו אל תוך הלילה עד לעיירה Exshaw  בה חנינו ללינת הלילה הראשון במזג אויר גשום.

20.6 יום ג -
יצאנו לדרך מוקדם סיור ב-
Minnewaka lake שאינו מרשים והמשכנו לBanff , עיירה עם המון טבע, רחוב מרכזי יפהפה וממוסחר, באזור אתרי טיול וחניונים ללילה, העיר מלאה מטיילים מכל הסוגים. טיילנו ל- Bow falls שאינם מרשימים. המשכנו בכביש 1A ל- Johnston Canyon  מעניין ויפה מכאן המשכנו לצומת -Castle M. וחנינו לחניית לילה בחניון ק.ק.ל בשם זה,  בערב חברנו לזוג פנסיונרים מקלגרי והחלפנו רשמים על כוס יין ליד מדורה.

קצת על חניוני לילה: ישנם מס סוגים של חניוני לילה  למטילים (אהל, פרטי וקרוואן)

1.Provincal Campground   חניון ק.ק.ל תמיד בשמורה ליד אתר טבע (אגם, נחל, נהר) ביער, עמדות חניה מסומנות במרווחים גדולים מנגל+ עצים, שולחן ק.ק.ל, שירותים. בחלק מקלחת ומים זורמים, ועמדת ריקון בתוספת 2 $c התשלום במעטפה  14-19  c$ לפי רמת השירותים במקום.

2. Camping R.V. חניון פרטי גם מחוץ לשמורה  כולל שירותים מלאים: מי שתייה, טעינת חשמל, בור ריקון Seni station, מקלחות, סופר ומכבסה בתשלום.  24-32 c$ לפי המיקום ורמת השירות.

21.6 יום ד
יצאנו ל-
Kooteny P. בכביש 93 ביקרנו ב-Numa falls מעניין, וב-Vista lake  חזרנו לכביש 1 עדLake Louise  מרכז מסחרי יפה ירדנו ל- Moraine lake אגם יפהפה כחול עם הרים מושלגים מעליו שהתרבות עדיין לא קלקלה, חזרנו לאגם לואיז הממוסחר טיול לאורך האגם. הצצה למלון המפואר ועצרנו לחניית לילה בחניון הצמוד לאתר, חניון פרטי r.v. כולל כל השירותים מהפחות נוחים ומסודרים.

22.6 יום ה -
יצאנו בכביש מס
 1 לכוון Takakkaw falls ו- Ohara lake בדרך עצרנו לתצפית על מנהרות הרכבת הספיראלית Upper Spiral Tunnel מרשים מאד במיוחד שהצלחנו לראות 22 רכבות במעבר. נהנינו לבקר ב-Monarch parking  חניון בעליה למפלי הטקאקוא. חזרנו לכוון צומת אגם לואיז כאשר בדרך פגשנו בדב צועד 150 ממהכביש, עלינו על כביש מס 933 צפונה. תחנה ראשונהbow) Peyto lake (Summit אגם קרחוני מדהים בצבע טורקיז חזק בקרבת הכביש, האגם המרשים מכל אלה שפגשנו. המשכנו ל-  Ichfield centre מרכז המבקרים ממנו עלינו ל-  Athabasca Glacier ברכב המיועד לטיול על הקרחון, סיור של שעה וחצי אל ועל הקרחון. בהמשך נערכה ביקורת לאישור שהיה בפארקים  במעבר מבנף נישונל פארק  לגספר נישונל פארק על הכביש ועצרנו לחנית לילה בחניון: Honeymoon ק.ק.ל מקסים על שפת האגם.

23.6 יום שישי-
ירדנו לכביש מס
 93A  ל- Athabasca falls מפלים וקניון מרשימים. א. בוקר ב- Meeting on the water . טיפסנו רכוב ל-  Edith cavell M.  1770 מ בו נמצא קרחון ה- Angel , ומתחנו את איברנו במסלול רגלי חלקו בשלג מרשים ויפהפה, ואנו בשערי Jasper   עיירה נחמדה הרבה נוף וטבע מרכז הצטיידות למטיילים עם אתרי טיול רבים באזור, הצטיידנו באספקה ובתחנת המידע והמשכנו צפונה בכביש 16 ל- Miette Hotsprings אתר  מרחצאות חמים, הרחצה בחוץ תחת כיפת השמים כאשר בדרך אנו פוגשים עדר של אייל המוס, יעל וצבאים. לאחר הרחצה חנינו ללינת לילה ב- Pocahontas P. חניון ק.ק.ל גדול ומסודר ביער ליד המרחצאות.

24.6 יום שבת –
יצאנו חזרה לג
ספר,  עצרנו ב-  Maligne Canyon קניון עמוק וצר מקסים ויפהפה בו זורם הנהר בשצף,  5 גשרי  עץ עוברים מעל לנהר לאורך המסלול היפהפה, חצינו את  גספר על כביש 16 yellowhead  ל –Mt. Robson Prov. Park בו חנינו ללילה בחניון ק.ק.ל הר רובסון, יופי של חניון  מוקף מסלולי הליכה ביער ומרבדים של פרחי קיץ, ליד החניון תחנת מידע.

25.6 יום א -
עלינו על כביש 5 דרומה לא עוד נופים הררים וחניונים על כל מטר. נסיעה מנהלתית עד
Clearwater ונכנסנו ל- Wells Gray Prov. Park  שמורה גדולה מאד הכניסה מכוון זה לאורך נהר קלירווטר עד לאגם בשם זה כ- 60 ק"מ, בשמורה בעלי חיים רבים, אנו פגשנו בדובה ושני גורים  מטיילים על הדרך ללא כל חשש מאתנו. בשמורה מספר מפלים ששוים ביקור: Spahats ,הנופל מגובה רב.  Helmcken  המרהיב בשעות אחה"צ בכל צבעי הקשת כאשר השמש בזוית מתאימה.המשכנו עד לאגם וחנינו ללינת לילה בחניון ק.ק.ל ( העליון מבין השניים) על הנהר בנקודת המוצא שלו מהאגם, חבל על הזמן איזה מקום.

עד כאן הטיול הגדול  בהמשך הגענו אמנם גם לוונקובר ולאי וונקובר אולם זה כבר לא אופייני לטיול בקרוואן,

ולעניין הקרוואן כפי שהבטחתי: הטיפול בנו בחברת הקרוואנים היה מהיר וידידותי פרט לכך שההסבר על הקרוואן היה קצר ובלתי מספק ונאלצנו ללמוד להפעיל את המערכות בדרך בעצמנו, בהתאם למוסכם נאספנו משדה התעופה, הקרוואן שקיבלנו היה טנדר פורד 350 דיזל הווידיוטי חדש ומשוכלל שעליו הותקן תא המגורים 22 פיט גודלו, המיטה קצת קצרה והכניסה מאחור גבוהה מהקרקע ( 3 מדרגות גבוהות). ערכת המחיה כללה את כל הנדרש. כל המערכות פועלות על גז פרט לתאורה וזה יתרון גדול בחסכון בחשמל. אין בארונות מיתקונים לאיחסון כלי האוכל והמזון ויש לארזם כך שלא ישברו וישפכו בתלאות הדרך, כמו כן אין מיתקון לתליית מגבות מטבח ורחצה, חסר מתקן לאשפה וחבל כמו כן הכבלים המהדקים את תא המגורים לרכב לא חוזקו כנדרש והתא זז ממקומו בהמשך עד שחיזקתי אותם. החזרת הרכב הייתה מהירה ויעילה והעבירונו לשדה התעופה.

לסיכום הבחירה בטיול  בקרוואן  הצדיקה את עצמה הטיול היה מהנה ומדהים מכל הבחינות טיול  שכולו טבע ונופים היכולת  לעצור בכל מקום ללא צורך לחפש מקום לינה ואוכל אין לזה תחליף.

נשמח לייעץ ולמסור מידע, תמונות וחומר עזר למעוניינים. תודה לכם על הייעוץ ושרותי התיור שהענקתם לנו.