משפחת אושרי

מיה שלום

רצינו להודות לך ולאביך צפריר. הטיול היה נפלא, ההתחלה היתה קשה, עם הרכב הגדול באמצע ג'נבה, אבל התגברנו במהרה על כל הקשיים ונהננו הנאה צרופה. לכן לכם מגיעה תודה גדולה על האירגון המתוקתק, היתם נפלאים. מכאן ולהבא, אנו מטיילים רק בקרוואן, זו פשוט הדרך הנפלאה מכולן לטייל.

תודה

משפחת אושרי לדורותיה.

הסיפור המלא של הטיול:

טיולנו החל בנחיתה בנמל התעופה של ג'נבה אחה"צ 28.09.2012. בחמש אחה"צ קבלנו את הקרוואן מידי ליסה הנסיעה החלה מיד והייתה כאוס מוחלט עד שהתאפסנו באמצעות הנייד והחבר של ביתי. נסענו עד מתחת לשאמוני שם החלטתי להיכנס לחניה בה ישנו גם נהגי משאיות שהובילו סטיקים בעודם גועים (משאיות עם פרות).

בבוקר מוקדם עם אור ראשון חצינו את מנהרת המון-בלאן ובילינו כשלוש שעות בכפר המדהים קורמאיור בצד האיטלקי. המשכנו בנסיעה ארוכה עד לאגם גארדה דרך האאוסטה, ואיזו שמורת טבע לצד האוטוסטראדה, נופים עוצרי נשימה.

באגם גארדה בילינו ארבעה ימים בהם שהינו בקמפינג (Amici di Lazise ) אצל גו'רג'יו השף בעיירה לאזיצ'ה (Lazise ). כאן סעדנו בארוחת אבירים מומלצת מאוד חוויה מיוחדת. למחרת בילינו יום בפארק גארדאלנד המיועד לילדים מכל הגילאים. ביום הרביעי לטיול ביקרנו בעיירות שלחוף המזרחי של אגם גארדה: בגארדה העיירה, ובלאזיצ'ה, עיירות קסומות וציוריות. למחרת (היום החמישי)  ביקרנו בעולם המיים ולאחר מכן תפסנו אוטובוס לוורונה (Verona ).

היום השישי ויכולו השמיים, וניסע צפונה אל מפלי ווארונה (Varona ) (לא וורונה) ומשם המשכנו אל הרי הדולומיטים לאגם יפהפה בשם לדרו (Lac Ledro ). על חופו כפר פרהסטורי משוחזר, שם לננו על חופו בקמפינג (ראה תמונה) ביום השביעי נסענו לוונציה, מהממת ביופיה ומסתורית, חובה לכל תייר. לנו בקמפינג בעיר מאסטרה (קמפינג ריאלטו שתי תחנות אוטובוס מונציה). ביום השמיני הצפננו לעיירת האאוטלט פראנסייאקורטה (Franciacorrta ), 40 ק"מ לפני ברגמו (Bergamo ), מקום מדהים לקניות מכל הסוגים במחירים נוחים,.

היום התשיעי עבר עלינו בנסיעה ארוכה מאד (12 שעות) דרך הגדה המערבית של אגם מג'ורה אל מעבר האלפים סימפלון, הכי קרוב לאלוהים שאפשר, אזלו המילים לתאר את יחודו. המשכנו דרך בריג (Briga ) שיאון(Sion ) וווי (Vevey ) על אוטוסטראדת A 12 עד לגרואייר (Grueyer ). איזור גרואייר הוא המקום אם לא היפה ביותר על כדור הארץ, אז הוא לבטח השני אחריו.

לנו בקמפינג קסום בכפר אנניי (Enney ) וטילנו יומיים באזור ברגל וברכבת המקומית בת שני הקרונות.

בכפר גרואייר ישנה מצודה מן המאה ה13, והכפרון הוא משהו שקיים רק בספרי האגדות. יש בה גם מפעל גבינות המוכר בכל רחבי העולם באיכותו. ביקרנו גם בברוק (Broc ) במפעל השוקולד (Cailler ) היה מעניין ומעל לכול, טעים. למרבה מזלנו, פגשנו שוויצרית חמודה בשם מאיה שאמרה לנו שחייבים לנסוע לכפר אלבו (Albeuve ) משום שהתאריך 6.10 הוא מועד בו חוגגים המקומיים את חזרתם מן ההרים של הרועים. זהו יום חג מסורתי אמיתי של המקומיים הם לובשים בגדים מיוחדים וצועדים עם פרות מקושטות בין הכפרים, חגיגה של פעם בשנה.

ביום האחד-עשר עזבנו לג'נבה שם לנו בקמפינג סמוך מאוד לשדה התעופה וניקינו את הקרוואן. היום השנים-עשר נפתח בפקק תנועה אל שדה התעופה, התברברות קצרה בתוכו והזדכות על הקרוואן , והיידה למטוס והביתה.

לסיכום, היה נפלא, כל המשפחה כולל החבר של הבת, נהנו עד מאד למרות הצפיפות הנעימה המזכירה גיבוש לצוללות. ממליץ ביותר על טיול בקרוואן, גם חוויה יחודית, גם גמישות מירבית, וגם חיסכון משמעותי במשאבים.

תודות רבות לצוות ראלי קרוואנים

משפחת אשרי (איריס, אבירם, אור, דביר, איתמר ואביתר).