אוסטריה - הטיול המקיף

טיול מתגלגל לאוסטריה המדינה בה הנוף עוצר נשימה

 

מסלול הטיול הוכן ונערך על ידי צפריר ישי, מורה דרך, מדריך טיולים, מתכנן מדריך ומוביל טיולי קרוואנים - פרטים נוספים בקהילת הפייסבוק של מטיילי הקרוואנים או בטלפון 1-800-550-770

 להורדת המסלול בקובץ PDF

לפי בקשות החברים בקבוצה אני מעלה את המסלול הבא והפעם מסלול מקיף לשלושה אזורים באוסטריה, המסלול של אוסטריה כולל את מיטב היעדים הפופולאריים של המחוזות והיעדים הבאים באוסטריה: מחוז טירול - עמק נהר האין באזור העיר אינסברוק, מחוז זלצבורג כולל העיר זלצבורג והמחוז הדרומי מואר השם מחוז קורינתיאה וכמובן התת מחוז או "המחוז העשירי" בפי המקומיים אזור זלצקמרגוט.

כדי להתכנס לטיול זמן סביר ויתרתי על כל החלק המזרחי של אוסטריה כולל את וינה, אוסטריה עילית, לאורך הדנובה, אזור שלושת האגמים, החלק הצפוני של אזור זלצקמרגוט ועוד שכולם יכללו בטיול אחר של אוסטריה

רמת החניונים באוסטריה היא מהגבוהות באירופה הן בעמדות והן ברמת השירותים הקיימים בחניונים, לנוסעים מחוץ לשיא העונה (חודשים מאי, יוני, ספטמבר ואוקטובר) מומלץ להצטייד בכרטיס הנחות לחניונים כדוגמת כרטיס ACSI אשר יתנן לכם הנחה משמעותית לפעמים עד כדי מחצית העלות במחיר החניון הלילה לזוג, קישור לאתר הכרטיס בסוף הכתבה. קישור לאתר Acsi לחניונים באוסטריה

באוסטריה במיוחד עבור המטיילים ישנו מגוון גדול של כרטיסי הנחה אזוריים, עירוניים ומקומיים אשר מומלץ מאד לעשות בהם שימוש להוזלת הטיול, כאשר לכל אחד מהמחוזות יש כרטיס הנחות אותו ניתן לרכוש בלשכת התיירות המקומית ואשר מעניק כניסות חינם או מוזיל את הכניסות לאתרים כמו כן, בחלק מהחניונים ניתן לקבל כרטיס הנחות אזורי הכלול במס התיירות המשולם בחניון ואשר נותן הנחות באותו איזור, קישור לאתרי הכרטיסים השונים

כרטיס זלצבורג

כרטיס קורניתיאה

כרטיס זלצקמרגוט

מכיוון שהשכרת קרוואן באוסטריה אפשרית רק באזור המזרחי (וינה או גרץ) ובמחירים יקרים יותר מאשר בגרמניה מומלץ לבצע את השכרת הקרוואן בעיר מינכן בגרמניה, בקישור הזה תוכלו לראות את מגוון האפשרויות הגדול של השכרת קרוואנים בעיר מינכן השכרות קרוואנים במינכן

על חלק גדול מהאתרים בטיול תוכלו למצוא מידע בעברית ואף קישור לאתרים שלהם וכן הנחיות ותוספות ייחודיות למטיילים בקרוואנים באתר קרוואנים קישור למידע על אתרי תיירות באוסטריה

בכל לילה מומלץ כמובן לישון בחניון מסודר שכן כאמור רמת החניונים באוסטריה גבוהה מאד ומהווה חוויה בפני עצמה. מידע רב על חניונים באוסטריה תוכלו למצוא אצלנו באתר קרוואנים ובנוסף בכל יום בטיול יש המלצה על חניון לאותו היום עם קישור לאתר החניון קישור לחניונים מומלצים באוסטריה


ולמסלול עצמו, המסלול של טיול הינו מסלול טיול מתגלגל מעגלי המתחיל בעיר מינכן ומשם למחוזות
טירול, זלצבורג וקורינתיאה באוסטריה, משך הטיול המומלץ למסלול זה הוא 16 יום אך ניתן להגדיל את מספר הימים או לקצר לפי הטעם האישי אך לא מומלץ לקצר לפחות מ- 12 יום.

היום הראשון של הטיול מגרמניה לאוסטריה - הגעה לטירול

נתחיל בטיסה לגרמניה לעיר מינכן בירת בוואריה, לאחר הנחיתה בגרמניה נמשיך לתחנת ההשכרה של הקרוואנים ולאחר השלמת הליך קבלת הקרוואן נצא בנסיעה מזרחה בכביש המהיר A8 המפורסם של גרמניה שנקרא גם "אוטובאן" ובאחת מתחנות הדלק על הכביש המהיר נעצור לרכישה של מדבקת אגרת כבישים לאוסטריה (מדבקה ל- 10 ימים שבסופה נרכוש מדבקה נוספת) ומשם נמשיך על כביש A8 מזרחה עד ליציאה מספר 97 שם נתחיל לנסוע דרומה לכיוון הרי הטירול דרך הכפרים הציוריים לשפת אגמים שהחלונות מכוסים בעציצים עם צמחי גרניום, חלק מהבתים מצוירים ומקושטים, כאשר נגיע להרי הטירול בצד הגרמני נטפס ונחצה את מעבר ההרים אכנפאס ומשם נמשיך לאורך הנהר אכן ונעבור את הגבול לאוסטריה.

נמשיך לאורך נהר ה-אכן עד לעיירה אכנקירך Achenkirch ונמשיך לאורך שפת האגם לחניון מדהים הנמצא על האגם חניוןCampsite Alpen Caravanpark Achensee בחניון לאחר התמקמות ניתן ללכת לאגם או לעיירה הסמוכה לאחד מבתי הקפה - פאבים הרבים שבה.

 

היום השני של הטיול - טירול כסף וקריסטלים

בבוקר נתחיל בנסיעה מהחניון לאורך אגם אכנזה Achensee עד לנקודת תצפית שם נעצור לתצפית על האגם הקרחוני אכנזה הצלול והישובים שסביבו, מנקודת התצפית נמשיך בנסיעה עד לעיקול חד בדרך (זו נקודה ברורה מאד בכביש) שם נעצור במפרץ חניה ונצא לטיול רגלי קצר בתוך יער אופייני לאזור הרי הטירול, בסיום מסלול ההליכה (מסלול הלוך וחזור) נמשיך ברגל לתצפית מרהיבה, ליד בית קפה, על עמק נהר האין שנמצא למרגלותינו.

נמשיך לרדת בנסיעה לעמק נהר האין ולאורך נהר האין עד לעיירה שווץ Schwaz, שם נלך לביקור למכרות הכסף Schwazer Silberbergwerk שהיו המכרות הגדולים בעולם במאות הקודמות לכריית מחצב הכסף. ניכנס ברכבת זעירה בנסיעה של 800 מטר בתוך האדמה ויותר מקילומטר בעומק האדמה לסיור במכרה העתיק והחדיש יותר כולל גלגל המים הענקי שבתוך המכרה. הכניסה רק במסגרת סיור מודרך עם מדריך מקומי של האתר המפעיל את הרכבת ושאר הדברים, הרשמה לכניסה ולסיור בהגעה למקום או מראש, רצוי לחפש קבוצה של ישראלים כי יש באתר הדרכה בעברית לקבוצות ולמי שלא מצא קבוצה של דוברי עברית ומצטרף לקבוצה בשפה אחרת ניתן לקבל בכניסה דף הסבר מודפס בעברית.

משווץ נמשיך לעיירה רטנברג Rattenberg העיירה הקטנה ביותר באוסטריה שם נחנה במגרש החניה הגדול בכניסה לעיר ונלך ברגל ברחובות היחידי של העיירה למפעל הזכוכית של חברת קיסלינגר Kisslinger Factory Crystals (סגור ביום ראשון ופתוח ללא הדגמה של ניפוח זכוכית בשבת) שם נוכל לראות נפחי זכוכית בעבודה, חרטי זכוכית ותצוגה של עולם העשוי כולו מזכוכית. בסיום הביקור נוכל לעצור במרכז הקניות מצידו השני של הכביש להשלמה של סופר או כל קניות אחרות.

משם נמשיך לחניון הלילה שלנו Camping Seeblick Toni הנמצא על שפת אגם שם לאחר התארגנות נוכל לקפוץ לרחצה באגם או לצאת לטיול סביב האגם או סתם ליהנות מהחניון ומתקניו.

 

היום השלישי של הטיול - טירול קריסטלים פעמונים וגג זהב

מהחניון נצא בבוקר ונעלה על הכביש המהיר לכיוון מערב לעיירה ווטנס Wattens שם נלך לביקור בעולם הקריסטל של חברת סברובסקיSwarovski Kristallwelten, הביקור כולל מוזיאון אינטראקטיבי על השימוש בקריסטלים, היווצרות קריסטלים ואומנות קריסטלים ומסתיים כמובן בחנות המפעל, בחצר המוזיאון מגוון של תצוגות ומתקנים לכל ילד בכל גיל, הכניסה היא דרך מפל המים של איש הקריסטל. 

משם נמשיך לביקור בעיר אינסברוק Innsbruck ונתחיל בחנייה ברחובות הקרובים ליעד הראשון שלנו בעיר הוא עולם הפעמון של גרוסמאייר Glockengießerei Grassmayr (שיאפשר בתום הביקור הליכה קצרה ברגל למרכז העיר) שהוא מפעל ומוזיאון לנושא ייצור פעמונים של משפחת גרוסמאייר המפעל מייצר מפעמוני ענק לכנסיות ועד לפעמונים בגודל כף יד, בביקור נראה ונלמד על ההיסטוריה של הפעמונים בעולם ובאירופה, נראה את תצוגת הפעמונים והענבלים במפעל ובחצר המפעל, נראה את המפעל העתיק והמפעל המודרני ונבקר בחדר "שקט" שבו נשמע, נראה ונרגיש את צלילי הפעמון ונסיים בתצוגת פעמונים קטנים.

לאחר הביקור נצא ברגל מהמוזיאון הפעמון לסיור בעיר אינסברוק, נלך למרכז העיר שם נראה את האתר המפורסם ביותר בעיר את הארמון עם גג הזהב Goldenes Dachl, נעצור ליד המלון שבו התארח מוצרט כילד, נמשיך לביקור בכנסייה על שם יעקב הקדוש ונשב לארוחת צהריים במגוון המסעדות שבעיר לא נוותר כמובן על קפה עם שטרודל וגלידת תפוח ירוק, ונוכל להציץ גם לבית הקפה המפואר התהדר באפיית עטגת הזכאר טורט המקורית ונסיים בשיטוט ברחובות וסמטאות מרכז העיר בין החנויות והשווקים של אינסברוק.

נמשיך בנסיעה קצרה לחניון Campsite Ferienparadies Natterer See הנמצא ליד אינסברוק על שפת אגם.

 

היום הרביעי של הטיול - טירול - יום של אקשן  

בבוקר נתחיל בנסיעה קצרה לכביש המהיר 12A שם נפנה מערבה ונעבור את העיר אינסברוק, אחרי נסיעה לא ארוכה נרד דרומה בכביש 180 המוביל לעלייה לכיוון העיירה הקטנה פיס Fiss לשם נטפס להרים לגובה שממש יושב מעל גג העולם והנוף הכפרי הררי מדהים עד שניכנס לפארק המעופפים של פיסFreizeitparks Serfaus-Fiss-Ladis

בפארק נעלה ברכבל לראש ההר שם נוכל לבחור בין מגוון פעילויות של גלישה, ריחוף, מסלול מכשולים, קפיצה ממגדל ועוד. לאחר שנסיים את הפעילות בפארק המעופפים נגלוש במגלשת הרים רודלבאן פליצר ארוכה ומהירה במורד ההר למגרש החניה.

משם נמשיך בנסיעה מזרחה ואחר כך נצפין דרך העיירה אונטרקירכן Unterkirchen לכיוון קניון לאוטש Leutasch Gorge למסלול הליכה מרתק ומאתגר על גשרי עץ.

בסוף המסלול נעשה נסיעה יחסית ארוכה שתקרב אותנו לטיול של מחר ונמשיך לחניון Erlebnis Comfort Camping Aufenfeld הנמצא ליד אתר המגלשות שהוא תחילת היום מחר.

 

היום החמישי של הטיול - מהטירול לזצלבורגלנד המפלים הגדולים באוסטריה  

את הבוקר נתחיל בנסיעה קצרה דרומה לעמק הצילר Ziller בעיירה צל אם צילר Zell am Ziller ניכנס לפארק מגלשות הרים Zillertal Arena לשחרר קצת מרץ. שם אחרי כמה גלישות ושחרור מרץ ורגש נחזור להמשך הנסיעה לכיוון מחוז זלצבורג.

נעבור למחוז זלצבורג דרך מעבר ההרים קרימל ונעצור בדרך לתצפית על מפלי קרימל המפל הרביעי בגובהו באירופה, נמשיך ממעבר ההרים לעיירה קרימל Krimml למגרש החניה של המפלים נתחיל בביקור במרכז המבקרים של עולם המים המופלא Wasser wunder welten ואחר הביקור נמשיך למפלי קרימל Krimmler Wasserfälle אליהם ניתן ללכת במסלול הליכה רגלי מעגלי או להגיע בכיוון אחד למשל בהלוך עם מוניות מיוחדות המחכות במגרש החנייה עד למרגלות המפלים ולאחר שנחווה את עוצמת המפלים נחזור בטיול רגלי של כשעה דרך שביל מסודר ביער חזרה למגרש החניה.

נמשיך מהעיירה קרימל בנסיעה דרך העמקים של האלפים עוצרי הנשימה עד לעיירה צל אם זה  Zell am See הנמצא על שפת אגם

נצא מעט צפונה לעיירה וייסבאך על ידי לאופר Weissbach b. Lofer שבה מתחיל אחד ממסלולי ההליכה היפים והעוצמתיים ביותר באוסטריה ערוץ סייסנברג Seisenberg Klamm. לאחר שנחנה במגרש החנייה ליד בית הקפה בכניסה לערוץ בתוך הכפר נצא למסלול הליכה מדהים לאורך הערוץ ובין המצוקים ועל גשרי העץ שבו עד שנגיע למפל גבוהה ולאחריו למעוק שחור שבקצה המסלול שם נפנה לאחור ונחזור לתחילת המסלול.

בסוף המסלול נעשה נסיעה קצרה לאגם ונמשיך לחניון Seecamp Zell am See היושב ממש על חוף אגם צל עם חוף רחצה פרטי משלו.

 

היום השישי של הטיול - זצלבורגלנד טבע וטבע

בבוקר נצא מהחניון בנסיעה קצרה דרומה, מזרחה ודרומה לתוך שמורת הטבע ההרים הגבוהים Hohe Tauern אל הכפר ראוריס Rauris ולאחר שנחנה במגרש החנייה שלמרגלות הרכבל הענקי ונתארגן לחצי יום טיול על ההר נלך למתקו הרכבל ונעלה לפסגת הר הוכלמן Hochalm בגובה של 1,780 מטר. נלך ברגל הליכה קצרה עד תחנת המחקר ולמופע של ציפורי הטרף וציפורי האלפיםGreifvogel schau Hochalm הנמצאת כמעט על פסגת ההר, שם נצפה מקרוב במופע אילוף של ציפורי הטרף, נראה את הינשופים הביישנים, הניצים הזריזים ושאר ציפורי טרף ולאחר המופע נוכל להסתובב בין כלובי הציפורים השונים בהר או לשבת בית הקפה הצמוד.

נחזור בירידה ברגל לתחנת הרכבל ונרד ברכבל לתחנת הביניים, בימי הקיץ יש הפסקה למנוחה של הרכבל בצהריים יש לשים לב לזמנים כדי לא "להתקע" בתחנה העליונה מעבר למה שרציתם, שם בתחנת הבניים יש אתר חיפוש הזהב Goldwasch platz Hochalm הילדים יהפכו להיות מהר מאד למומחים בחיפוש זהב, בעזרת המים הזורמים בהר, ערימות החציבה והדרכה מקצועית שתינתן, מציאת זהב בחיפושים - מובטחת כמו גם תעודת רשמית של מחפש זהב שתוענק לכל מגלה זהב, בסיום החיפוש נרד ברכבל חזרה לכפר ראוריס.

נצא בנסיעה מהשמורה צפונה לכיוון אגם זה ונמשיך צפונה לאגם למערת למפרכט Schauhohle Lamprechts hohle שהיא בין המערות עם מערכת מחילות מהנרחבות ביותר באירופה. נחנה במגרש החנייה שנמצא ממש על הכביש וניכנס למערה בשבילי הליכה ובמדרגות המטפסות לתוך המערה נראה חזיון של אורות בקירות המערה ומספר שלטים ומצגות על היווצרות המערה והמטמון הנעלם שאולי עדיין נמצא במערה, נמשיך בשביל ונטפס עד למפלי המים שבמערה ששימש בעבר לייצור חשמל לתאורה במערה ומשם נרד בשביל היוצא ממנה.

בסוף המסלול נעשה נסיעה קצרה לאגם ונמשיך לחניון Seecamp Zell am See היושב ממש על חוף אגם צל עם חוף רחצה פרטי משלו.

 

היום השביעי של הטיול - זצלבורגלנד חשמל ומים בקפרון

בבוקר נתחיל בנסיעה קצרה מערבה ואחר כך דרומה דרך העיירה קפרון Kaprun עד קצה הכביש למקום שבו נמצא מבנה מגרש החניה של האתר נעבור אותו ונמשיך למבנה תחנת האוטובוס שלידו מעבר לכביש מגרש חנייה מיוחד לקרוואנים. נלך ברגל לתחנת האוטובוס ששם לוקחים אוטובוס שבו עולים למאגרי המים והסכרים של תחנת הכוח האוסטרית הפועלת על מים  הנמצאת בעיירה קפרון.

נוסעים נסיעה של כמה דקות באוטובוס שעובר מהיער לתוך מנהרה צרה ויוצא בסוף אחרי כ- 10 דקות ברחבה גדולה שם יורדים מהאוטובוס והולכים לפוניקולר שזו רכבת/מעלית גדולה פתוחה עם גג ברזנט מתקפל (שפתוח בימי שמש) שבאמצעותה מעלים הכול להר, עולים בה למשך כמה דקות בשיפוע אדיר ולבסוף מגיעים לרחבה גדולה נוספת שבה מחכים אוטובוסים, עולים על האוטובוס שמוביל אותנו כלפי מעלה כאשר חלק מהדרך נעשית במנהרות צרות וחלקה בכבישים צרים עם נוף עוצר נשימה, כשר מגיעים לתחנה האחרונה יורדים ומקיפים את מבנה המרכזי והולכים לקיוסק קטן שם קונים כרטיסים לסיור וכמובן כוס קפה ועוגה להמתנה עד הסיור. יוצאים לסיור עם מדריך (סיורים בכמה שפות כולל באנגלית) לסיור מהאגם לתרשים המערכת ולסכרים ואח"כ לסיור בתוך המנהרות של הסכר. בסופו של הסיור מטיילים על הסכר עצמו וחוזרים לרחבה שם ניתן להמשיך בשביל החשמל שכולל מתקנים לילדים או בשביל העשבים המטפס להר או סתם לשבתת לקפה או פיקניק בנוף ההרים המדהים כאשר האגם שהוא מאגר מים מי קרחון מהקרחון הגדול למרגלתנו, בסיום הביקור חוזרים לאוטובוס לנסיעה חזרה עד לאחבה האמצעית שם מהאוטובוס ממשיכים למטה בפוניקולור ומשם לבסוף שוב באוטובוס נוסף עד לתחנה שבה ממתינים לנו הקרוואנים.

מתחילים לרדת מההר בנסיעה עד שמגיעים למגרש החניה של תחנת הכוח, ישנם כמה מגרשים חלקם בצד ימין של הכבחש הם גדולים יותר ומתאימים יותר לקרוואנים, ומהחניה מתחילים ללכת ברגל למפעל החשמל שם הכניסה למסלול ההליכה של ערוץ ומעוק זיגמונד טוןSigmund-Thun Klamm  אבל לפני שנצא למסלול בנקיק נכנסים לביקור (חינם וחופשי) במרכז המידע הצמוד לתחנת הכוח ההידרו אלקטרית של המקום שם ללא הדרכה או השגחה או שמירה נכנסים עומדים ורואים את כל הטורבינות ואחר כך סרט על התחנות.

אחרי התחנה יוצאים לטיול רגלי למעוק, מתחילים בטיפוס על שבילי עץ מעל המים ובהרבה מדרגות בשביל קל מאד לאורך הערוץ ומפלים הרבים שיש בו כולל כאלו המשפריצים עליך מים ורסס, ולסיום המסלול של המעוק מגיעים למפל על סכר גלישה מהמם. מטפסים החוצה מהמעוק חוזרים לאורך הערוץ מלמעלה בשולי היער בשביל מסודר הכולל גשר מעל המעוק שמסתיים בנקודת ההתחלה שממנה חוזרים לקרוואנים ונוסעים לבלות את שארית היום בחוף של האגם בחניון.

בסוף המסלול בסיעה קצרה חזרה לאגם נמשיך לחניון Seecamp Zell am See היושב ממש על חוף אגם צל עם חוף רחצה פרטי משלו.

 

היום השמיני של הטיול - מזצלבורגלנד לקורינתיאה דרך הקרחון הגדול

מתחילים בבוקר בנסיעה לכיוון הדרך הנופית של הקרחון הגדול הגרוסגלוקנר שהיא הדרך הנופית המפורסמת ביותר באוסטריה, הדרך מתחילה בטיפוס קל לעבר הערים שבדרך עובקים מספר נחלים ומאגרי מים ועצים לרוב אבל ממש לפני הכניסה והעלייה על דרך הנופית ניכנס לביקור בפארק החיות והמשחקים של האלפים Wild - & Freizeitpark Ferleiten.

לאחר הביקור נעבור בשער ונשלם על אגרת הכביש ונתחיל בנסיעה בדרך הנופית  דרך הקרחון הגדול Grobglocknerstrasse בנוף המדהים תוך כדי עצירה לתצפית לימוד טיול והנאה בנקודות מסודרות לאורך הדרך.

נעצור בתחנה בגובה של 1,620 מטר שם יש מוזיאון על תולדות הכביש, קיוסק, גן משחקים קטן ושביל הליכה.

נעצור בתחנה שבגובה 1,989 אל מול מפל ועמק קטן יפיפה שם גם מרבדי צמחיה יפה.

מומלץ לעצור בתחנה שהיא מרכז לנושא טבע בגובה של 2,273 מטר שם יש גן גיאולוגי עם דוגמאות של המסלע של האזור, שביל עם צמחיית האזור ומבנה של מוזיאון עם תצוגות של גבישים וקריסטלים גדולים ותצוגה של בעלי חיים של האזור מפוחלצים, בדגמים ובסרט על בעלי החים של האזור. בקומה העליונה צמחיית האזור ובעלי החיים מוגדלים לענק.

בשיא הגובה ניתן לעצור במרכז קטן שבו חניות ומסעדות ותחנת מכס מרכזית של הדרך עם מפלסות שלג שכן גם בקיץ באוגוסט בנקודה זאת יכול לרדת שלג.

נמשיך ונעצור לחופו של אגם קטן שמולו בית קפה שם עושים הפסקה לקפה ועוגת גבינה טעימה וחילוץ עצמות סביב האגם ומימיו הקרים.

מהאגם ממשיכים לחלקים הנמוכים של הדרך שבסופם כמעט יש כביש שבו עולים מהם לתחנה 11 המפורסמת בגובה 2,200 שם מרכז מבקרים ומסעדות בתקוםות שבהם הקרח יציב רכבת קטנה על הקרח.

משם מתחילים בירידה מהמעבר ובקצה הירידה פונים מזרחה ממשיכים למחוז קורינתיאה.

במחוז קורינתיאה כאשר נתקרב לאזור האגמים המערביים ניכנס לחניון Camping Am Waldbad היושב ממש על חוף אגם נופש פעיל עם חוף רחצה משלו.

 

היום התשיעי של הטיול - קורינתיאה עיר של קניות ואטרקציות

בבוקר נתחיל בנסיעה מהחניון לכיוון מזרח שהיעד שלנו הבוקר הוא עיר הבירה של המחוז העיר קלאגנפורט Klagenfurt am Wörthersee, שנגיע לעיר נחנה במרכז העיר באחד ממגרשי החניה הגדולים שגם מתאימים לקרוואנים ונצא לטייל במרכז העיר בשדרה המרכזית ובאזור הממשל.

לאחר שנשבע מהעיר נמשיך לביקור באתר העולם המיניאטורי מינימונדוס Minimundus הכולל מבנים מיניאטוריים מכל העולם: מישראל, מהמזרח הרחוק, ארצות הברית ומדינות אירופה, המבנים עשויים מן החומרים המקוריים (שיש, בזלת, אבן חול וכדומה) והמבחר מתחדש ומתרחב מדי שנה, נסיים את הביקור בעיר בחוף האגם ובטיילת שלאורכו.

נצא מהעיר ונמשיך בנסיעה לאורך האגם וורטרזה Wörthersee בחופו הדרומי עד למגדל התצפית פירמידה קוגל Pyramidenkogel הנמצא מעל האגם, נעלה במעלית למגדל לתצפית וממרפסת התצפית נראה נוף מרהיב של האגם וההרים מסביב, נרד במעלית אל הקרוואן ונצא בנסיעה אשר מקיפה את האגם ןמובילה אותנו לכיוון העיר פילך ומשם לאגם אוסאכר Ossiacher See.

באגם אוסיאכר נמשיך לקצה המזרחי של האגם שם בחניון נהדר שהוא גם חוף רחצה ברמה גבוהה נגיע לחניון Seecamping Laggner היושב ממש על חוף אגם אוסיאכר עם חוף רחצה פרטי שהוא דק של עץ ומדשאות.

 

היום העשירי של הטיול - קורינתיאה כיף מים מנוחה ואקשן

את הבוקר נתחיל בפעילות העיקרית שאותה עושים כל האירופאים הנוהרים למחוז עם הכי הרבה ימי שמש באוסטריה מחוז קורינתיאה ונבלה בחוף הרחצה של החניון על אגם אוסיאכר נשתולל ונשחה במים ונהנה מהדשא והנוף.

לאחר סיום הרחצה נמשיך דרומה מהחניון לאגם פאקר Faaker See לפעילות אקשן ב- פארק החבלים הגבוה של הוכינהאוף Forest High Wire Garden Hochhinauf.

לאחר הפארק נמשיך אחר הצהריים והערב לעיר השנייה בגודלה במחוז העיר פילאך Villach שם נחנה במגרש חנייה גדול ממש בצמוד למרכז העיר ונלך לטייל בין סמטאות העיר העתיקה במדרחוב עם החניות בתי הקפה והמסעדות הרבות וכמובן נשתלב בחגיגות הקיץ במיוחד אם נהיה במקרה תחילת אוגוסט שאז מתקיימות חגיגות יום הכנסייה במשך כשבוע בכל רחובות העיר.

נחזור לאגם אוסיאכר לקצה המזרחי של האגם לחניון Seecamping Laggner היושב ממש על חוף אגם אוסיאכר עם חוף רחצה פרטי שהוא דק של עץ ומדשאות.

 

היום האחד עשר של הטיול - מקורינתיאה לזלצבורגלנד טבע מכרות ומים חמים

נתחיל את היום בנסיעה צפונה על כביש מהיר לשמורת הטבע פולאוטאל Pöllatal הנמצאת על גבול של שתי המחוזות זלצבורגלנד וקורינתיאה, כאשר נגיע לכפר בכניסה לשמורה נרד לדרך פנימית ונמשיך עד למגרש החניה של השמורה, נחנה בכניסה לשמורה ונעלה על רכבת הצ'ו צ'ו Tchu Tchu Bahn אשר תיקח אותנו לתחנה בלב השמורה שם נצא למסלול הליכה קצר בתוך יער ובסיום ההליכה נוכל לבחור בין לחזור עם הרכבת לכניסה לשמורה או לצאת למסלול נחמד של כשעה הליכה לאורך נחל לייסר Lieser עד לחניה בכניסה לשמורה.

נצא מהשמורה ונמשיך בנסיעה צפונה לעיירת כורי נחושת האוטאו Hüttau למכרה הנחושת ההיסטורי Historische Kupferzeche am Larzenbach שהיה הגדול ביותר באוסטריה. נבקר במכרה בהצטרפות לסיור מודרך (אפשר באנגלית רצוי בהזמנה מראש) המציג את עבודתם המפרכת של הכורים במכרה זה בתקופת ימי הביניים.

מהמכרה נמשיך בנסיעה קצרה דרומה לכיוון העיירה פלאכו Flachau ומשם לעיירה אלטנמרקט בפונגאו Altenmarkt im Pongau נסיים את הערב בפארק המים המקורה והבריכות החמות פארק המים אמדה Therme Amade ל- 4 שעות של כיף ובילוי במים במגלשות בבריכות הגלים ומגלשת החור השחור - לאמיצים בלבד.

אחרי פארק המים נמשיך בנסיעה קצרה לחניון Tauern Camping הנמצא בעיירה ראדשטט Radstadt חניון שניתן להיכנס אליו בכל שעה שמגיעים אך בגלל ההגעה המאוחרת רצוי להזמין ולהודיע על כך מראש.

 

היום השניים עשר של הטיול - זלצבורגלנד עמק גשטיין

נתחיל בבוקר בנסיעה מראדשטט מערבה בדרך הנופית בין ההרים עד לכניסה לעמק גשטיין Gastein, לאחר שניכנס במעבר הצר נעצור לביקור בטירה ההיסטורית טירת קלמשטיין Burg Klammstein אשר שמרה על הכניסה לעמק (הסיור המודרך בגרמנית בלבד אבל בהחלט שווה), משם נמשיך לעיירה באד גשאיין Bad Gastein בגלל הצפיפות של רחובות העיירה המקום הייחיד לחבות בו הוא מגרש החניה הפתוח של המרחצאות המקומיות בראש העיירה ולאחר שנחנה שם נצא ברגל לסיור במרכז העיירה ובמפל הגדול שנמצא ממש במרכזה נטעם מהבייגלה המקומי אשר בניגוד לאחרים הוא מתוק. נמשיך דרך הרחובות ברגל או במונית לתחנת הרכבל סטובנר קוגלבאן Stubner kogelbahn שם נעלה ברכבל אל ההר המתנשא מעל לעיירה באד גשאיין ונצא למסלול הליכה מעגלי הכולל מעבר על גשר כבלים תלוי באוויר בגובה אלפני מטרים ושממנו ולידו יש תצפיות נוף מרשימות ונסיים את המסלול בבית הקפה למרק גולש חם. נמשיך לרכבל ונרד חזרה לעיירה ונעבור דרך גשר הולכי הרגל ונמשיך לחניה שבה ממתין לנו הקרוואן.

נצא בנסיעה קצרה לעיירה הסמוכה באד הופגשטיין Bad Hofgastein שם ניכנס ל- 4 שעות של כיף בפארק המים ומרחצאות אלפן טרמה גשטיין Alpen therme Gastein ונהנה שם מעולם של בריאות ובילוי בטבע עם נוף האלפים הסובב, מגלשות מים, מקום לשיזוף ורוגע, מגרש משחקים ומגוון סאונות ואמבטיות אדים.

אחרי פארק המים נחזור בנסיעה לחניון Tauern Camping הנמצא בעיירה ראדשטט Radstadt חניון שניתן כאמור להיכנס אליו בכל שעה שמגיעים ומכיוון שזה לילה שני מקומנו נשמר ואין צורך לתאם הגעה .

 

היום השלושה עשר של הטיול - זלצבורגלנד העיירה ווגראיין

בבוקר ניסע בנסיעה קצרה לעיירה קרובה ווגראיין Wagrain שם ניסע ישר למגרש החניה הגדול של הרכבל בעיירה רכבל גרפנברג Grafenberg bahn ואיתו נעלה לראש ההר.

כמעט בפיסגה נמצא מרכז הנאה וכיף לילדים שכולל אגם שביביו ניתן לטייל או לחצות אותו על רפסודה, מגוון של תצפיות, עושר  של מתקני משחקים לילדים ונוער, מגלשות, גשר חבלים, מתקן טיפוס חבלים, מתקני משחקים וקפציות והכול בליווי הדמות המצוירת של וגריני וחינם לכל מי שהגיע להר, רק לזכור אין פה קפה או קיוסק אז תביאו אתכם שתייה ואוכל לכם ולידים כי פיקניק על הר ממש מהנה.

בסיום הפעילות נרד ברכבל גרפנברג ולאחר שנגיע לקרוון נמשיך בנסיעה קצצרה למגרש החניה הצמוד לפארק מים הפתוח והבריכה מקורה הוא עולם המים של ווגראיין Erlebnisbad Wasserwelt Wagrain שם נבלה בגלישות ורחצה בפארק עד הסגירה שלו בשעה 18:00 בערב.

אחרי פארק המים נחזור בנסיעה לחניון Tauern Camping הנמצא בעיירה ראדשטט Radstadt בדרך ניתן לעצור בעיירה פלאכו בסופר גדול להצטיידות.

 

היום הארבעה עשר של הטיול - זלצבורגלנד ציפורים ומגלשות הרים

בבוקר נצא בנסיעה צפונה לכפר וורפן Werfen ולטירת הוהאוורפןErlebnisburg Hohenwerfen פירוש השם של הטירה זה וורפן הגבוהה. לאחר שנחנה במגרש החניה (מומלץ להגיע בבוקר לפני שהוא ממתמלא כדי למצוא מקום עם הקרוואן) ומשם נעלה ברכבל קצר ישר לטירה, בטירה יש שני אטרקציות האחת מופע הציפורים והשנייה סיור מודרך (בעברית) בטירה, אם יש לנו זמן עד המופע נתחיל  ברחבת חצר הטירה וניכנס לסיור בטירה בקבוצות עם מדריך מקומי ובעזרת אדיו-גייד בעברית כולל גרסה מיוחדת לילדים, נעבור בין החדרים, נראה כנסייה, חדרי מלחמה ועינוים, מרפסות וחומה ונטפס על הצריחים של הטירה נגיע עד מגדל הפעמון.

בסיום הביקור נלך לצפות במופע הבזים של אגודת מאלפי הבזים של זלצבורג historic regional falconry center הלבושים בלבוש המסורתי וידגימו את שליטתם במעוף הבזים וציפורים נוספות ברחבת הדשא הגדולה של הטירה.

בסיום המופע והסיור ניתן לרדת שוב ברכבל או במסלול הליכה של כשעה במורד ההר עד למגרש החנייה בו ממתין לנו הקרוואן.

מהטירה נצא בנסיעה מזרחה ונעבור את הכפר אבטנאו Abtenau ונמשיך עד לכפר הקטנטן אאו Au למרגלות הר קרקוגל. נעלה ברכבל המתאים ל- 8 אנשים לתחנת הפסגה על הר קרקוגל שם נצא בירידה מרהיבה של 2 קילומטר במגלשת הרים אקסטרים רודלבאן קראקוגל Sommer rodelbahn Karkogel עד שנגלוש לתחתית ההר לחניה של הקרוואן.

אחרי מגלשות ההרים נצא בנסיעה חזרה נעבור שוב את העיירה אבטנאו עד לחניון Vitalcamping Oberwötzlhof הנמצא על ראש גבעה משקיפה לנוף עם בריכת שחייה פתוחה.

 

היום החמש עשרה של הטיול - המיטב של זלצקמארגוט - קרח ומלח

בבוקר ניסע דרומה נעבור את העיירה האלשטט Hallstatt ונמשיך לאורך האגם עד שנגיע לחנייה של הר דכשטיין Dachstein נעלה ברכבל לדרגה הראשונה שם נצא בהליכה לא קשה של כחצי שעה עד לכניסה למערת הקרח של דכשטיין Dachstein Rieseneishöhle ונצטרף לקבוצה לסיור בתוך מערת הקרח המופלאה עם מפל מים קפוא משטחי קרח ושאר תצורות בטמפרטורה של אפס מעלות במערה. כאשר נצא מהמערה נחזור לאט ברגל לרכבל שם בעזרת הרכבל נעלה קומה נוספת בהר ובתחנה השנייה נצא למסלול מעגלי של כשעה וחצי במרכזו תצפית חמש האצבעות fingers 5 שהיא מרפסת תצפית בולטת אל מול הנוף עוצר הנשימה.

נרד ברכבל עד לקרוואן ואז נמשיך בנסיעה קצרה לעיירה האלשטט עד למכרות המלח האלשטט Salzwelten Hallstatt כדי להיכנס למכרה נעלה בפונוקולור לפתח המכרה במעלה ההר ואחרי תצפית מדהימה על האגם והעיירה נצא לסיור מודרך בתוך מכרה שבסיומו נרד חזרה הלמגרש החניה.

נמשיך ברגל או במונית עדי לא לחפש שוב חנייה לקרוואן בסיור באחת העיירות היפות באוסטריה שיש אף אומרים היפה ביותר באוסטריה ומהיפות בעולם הלשטאט .

אחרי הביקור בעיירה נצא בנסיעה צפונה לעיירה האליין לחניון Campsite Auwirt אחרי כמובן שנודיע שאנחנו מגיעים מאוחר לחניון אשר צמוד למלון אשף כולל מסעדה נחמדה למי שירצה לסיים עם כוס בירה או קפה את ה ערב.

 

היום השש עשרה של הטיול - העיר זלצבורג ממוצרט ועד צלילי מוזיקה

את היום הזה נקדיש כולו לעיר זלצבורג Salzburg, בבוקר ניסע בנסיעה קצרה מהחניון למגרש החניה הגדול של ארמון הלבורנן Schlosspark Hellbrunn בדרום העיר לא רחוק מגן החיות של העיר.

טירת הלבורן עם המדשאות הענקיות שלה והמזרקות שמסביבה הבנויה בארכיטקטורה המנייריסטית מספקת חוויה רטובה ומענגת למבקרים. לאחר שנחנה במגרש החניה (לא להיכנס לחניה המיועדת גם לאוטובוסים כי המערכת תזהה את הקרוואן כאוטובוס ובמקום לשלם כארבעה אירו לכל היום תידרשו לשלם כארבעים אירו לכל היום) ממגרש החניה המוקף דשאים נלך ברגל לחצר הארמון שם לאחר שנירשם ניכנס לסיור מודרך של גן הפתעות ומשחקי המזרקות של הלבורנן Hellbrunn-Schoss Wasserspiele המבטיח חוויה מצחיקה ורטובה לכולם

בסיום הביקור נלך מהארמון לכביש הכניסה לתחנת האוטובוס הציבורי וניסע עם האוטובוס (בחינם למשתמשי כרטיס זלצבורגלנד) לתחנת מרכז העיר זלצבורג שזו התחנה שבה יכרזו באוטובוס באנגלית ולא רק בגרמנית, שם נרד ונחצה ברגל על גשר המנעולים שמעל נהר הזלצך עם עשרות המנעולים של זוגות מיום חתונתם ונגיע לתוך העיר העתיקה.

נלך להנאתנו ברחוב הראשי עמוס האנשים עד למעלית של הר מונקסברג Mönchsberg Lift שתעלה אותנו אל נקודת התצפית הגבוהה על ההר שם במרפסת תצפית שבה גם צולם חלק מהסרט המפורסם צלילי המוזיקה עם ג'ולי אנדרוס ממנה נראה את הנוף המדהים של העיר זלצבורג.

מהתצפית נרד במעלית חזרה לרחובות העיר במרכז העיר העתיקה לטיול בין הבתים הציוריים, השוק המרכזי עם דוכני המזון, מוזיאון המדע, מוזיאונים עם סיפורו של המלחין בן העיר המפורסם מוצרט והקתדראלה המפוארת של זלצבורג.

מהקתדראלה ניגש לתור הארוך של הפוניקולור העולה למצודה של זלצבורג Festung Hohensalzburg (בעלי כרטיס זלצבורגלנד לא צריכים להמתין בתור לקופה אלא ניגשים ישר לכניסה לפוניקולור), המצודה שהיא מבצר עצום ומרשים אשר נבנה בשנת 1077 ושנחשב למבצר שהשתמר בצורה הטובה ביותר באירופה מתקופה זו.

מהפוניקולור נצא למרפסת תצפית לתצפית על העיר ממרומי המצודה לאחר מכן בגרמי מדרגות נשלים את הטיפוס לתוך חצר המרכזית של המבצר שם נתחיל ונבקר במוזיאון המריונטות Marionetten museum שבאחד מחדרי המבצר, נמשיך לסיור במצודה ובחדרי המצודה שהם מעיין מוזיאון שנושאו הוא ימי הביניים והחיים במצודה שבו ניתן ללמוד על אורך חייהם של המעמד הגבוה בתקופה זו.

בסיום הביקור נרד לחצר המרכזית של המצודה ולאחר קפה או גלידה נמשיך בשביל היורד בצורה חדה כלפי העיר, זהירות לא להחליק, המסלול רגלי לוקח אותנו דרך שערים ורחובות צרים חזרה למרכז העיר, שם נמשיך ללכת ברחובות העיר עד לקצה של אזור המדרחוב של העיר העתיקה.

נעלה על אוטובוס ציבורי אשר יוביל בחזרה לטירת הלבורנן, נרד ונלך למגרש החניה משם נוכל להמשיך בהתאם לזמן ולמרץ של הילדים גם לביקור ערב בגן החיות של העיר זלצבורג Zoo Salzburg.

אחרי הביקור בעיר נצא בנסיעה מערבה למעבר הגבול לגרמניה, נעבור את הגבול ונמשיך לחניון Kaiser Camping הפתוח עד שעה 22:00 אחרי כמובן שנודיע שאנחנו מגיעים מאוחר לחניון שם נוכל להתחיל להתארגן לקראת החזרת הקרוואן למחרת בבוקר.

 

היום השבע עשרה של הטיול - החזרת הקרוואן והעיר מינכן

בבוקר נצא בנסיעה האחרונה שלנו לטיול לכיוון העיר מינכן ולאחר שנשלים את הליך החזרת הקרוואן ובמידה ויש לנו זמן עד לטיסה נוכל לצאת לביקור באתרים בעיר מינכן כמו טיול במרכז העתיק של מינכן במדרחוב ובבית העירייה, ביקור בכפר האולימפי, מוזיאון או התצוגה של חברת BMW ולאוהדי הכדורגל ביקור באצטדיון הכדורגל אליינס ארינה של קבוצת באיירן מינכן.


אלבום תמונות של אתרים בטיול